Maskar och fåglar...

Idag har jag grävt jord och kirskål från morgon till kväll... det är något terapeutiskt över att gräva... det vill säga när man gräver utan tidspress.
Jag försöker leva lite enklare... lite mer i nuet... så i stället för att ha en lista som ser ut så här:

10:00-11:00 Gräv bort 2x3 meter kirskål.
11:00 Kör till plantskolan och köp marktäckare.
11:30 plantera växterna
12:00 ät lunch
o.s.v

Så ser min lista ut så här nu för tiden:

1. Gräv så mycket du orkar och vill. Se till så att alla är mätta, pigga och mår bra.

Jag lyckades gräva 2kvm... inte mycket för en människa... en hel regnskog för en myra... Det blev barmark med ett fågelbad på. Jag känner mig nöjd!
När jag sopade upp jorden som hamnat utanför skottkärran så upptäckte jag att någon kastat sitt tuggummi på plattorna. Jag frågade den lilla om var hennes tuggummi hamnat och hon svarade så här:

-Jag la det där borta!
-Där borta? Varför då?
- Ja... så fåglarna kan äta det!
-Men, lilla du, fåglarna ska inte äta tuggummi. Det kan fastna i näbben på dom.
Hon tittar klurigt på mig och tänker ett par sekunder.
- Ja... då kan maskarna få äta det i stället.

Så enkelt var det med det.

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Caroline

Tycker ditt nya tänk verkar mycket mycket sundare.....=)

2010-06-03 @ 20:11:12
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Karin

Hej Mika!

Hittade precis din kommentar (hade tydligen inte sett den) om UV tejp och borttagningsmedel (?) för den vanliga tejpen. Vad finns det för något som underlättar borttagandet av tejpen? Du verkar vara haj på det här!

Om jag sätter på UV tejp, ska jag ha något under eller tejpa direkt på såret?

Skulle ha på tejp och det 2 veckor från det att jag kom hem så än är det inte dags att börja ta bort och mixtra. Men snart så!

Så snäll du är som ger mig värdefulla tips. Kan ingenting i ämnet.

Kram Karin

2010-06-05 @ 19:43:48
URL: http://karinspenna.blogg.se/
Postat av: Karin

Oj usch vad hemsk att bli biten av en hund när man är liten också! Har hon stort ärr kvar?

Sårstrips låter ju toppen. Finns de på apoteket?

Tusen tack för dina smarta tips! Guld värt.

Kram Karin

2010-06-05 @ 20:02:26
URL: http://karinspenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0