Idag sa jag något som...

...fick mig att låta riktigt, riktigt gammal. Jag sa:

-Jag minns när internet kom!

Det var i samband med att jag satt och lunchade med sommararbetarna på jobbet. Jag fick förklara att "när det började så fanns det inte sidor att titta på utan man liksom mailade... och det tog lååååång tid för mailen att nå fram..."
Dom tittade konstigt på mig. Jag förklarade att detta var när jag gick på högstadiet och vår skola "fått" tillgång till fenomenet ganska tidigt. Just då, när jag var 14 år tyckte jag att det hela var ganska menlöst. Vi skrev till en klass i USA och berättade om saker dom skulle kunna uppleva om dom kom och besökte Sverige... och dom skrev om USA till oss.
Det tog DAGAR att få svar och då fick man det på sånt där list papper som är perforerat och i två lager.

Sedan räknade vi ut vilket år detta hände... och då säger sommarkillen:
-Hahaha! DÅ föddes jag!

...som sagt... jag minns när internet kom...

(Min sambo som är äldre än mig påpekar nu att han "...minns när det INTE fanns internet på någon skola". Han är snäll han!!!)

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Nilla

Oj oj oj, jag minns när mina föräldrar köpte färgTV. Förutom färgTV hade vi radio (i köket) och en telefon som stod på ett bord i hallen. Det var grejer det.

Minns när jag var typ 14 och en kille som hette Ronny ringde mig för att fråga chans och större delen av familjen hängde i hallen för att höra på samtalet...

Men så är jag ju gammal också. Riktigt gammal.

2010-07-10 @ 10:48:50
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Karin

Jag vet att jag drömde för mig själv om en musiktjänst där man bara skrev in ett låtnamn elelr artist och så bläddrades det fram-. Vips så har jag spotify nu tio år senare. Minns också när internet kom. Det var grejer det.

Sv: Hm jag testade att mobilblogga, tydligen glömde jag ett s "Nästan i Norge" ska det vara!



Stor sommarkram på dig!

2010-07-10 @ 14:19:47
URL: http://karinspenna.blogg.se/
Postat av: Matilda

men det känns ju ändå som att det var nyss på något sätt som internet kom! inte för att jag vet exakta årtalet och sådär, men jag minns att jag skaffade min första mailadress i 6:an... eller ja, en kompis som "skapat mailkonton förut" hjälpte mig. var ju jättesvårt! ;-)

så då är du ung ändå! ;-)



vi vaktade mindre än vi badade om vi säger så ;-)

2010-07-12 @ 14:03:16
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: mika

Nilla: Hahahaha! Vad härligt! inte mycket till privatliv där inte!!!

Karin: skratt Ok! "Nästan" ska det vara... jag trodde det var något riktigt fyndigt som jag missat.

Matilda:Det känns bra... att jag är ung!

2010-07-12 @ 23:30:20
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0