Heldött här ju!

Helt dött på denna bloggen! Antar att ni ligger som förvirrade valar i vattenbrynet och plaskar! Det gjorde jag efter många om och men.
Dagen började med att jag fick ett infall att smörja in benen med brun utan sol. Så det gjorde... (jag gjorde det efter konstens alla regler med peeling och annan kräm innan...) När jag var klar så ser jag på tuben att bäst före datumet passerat för längesedan.
"Skit-samma!" Tänkte jag.
Vid lunch inser jag att det enda stället som brun utan sol krämen verkat är på mina knän. Hahaha... ser ut som jag knäat hundbajs.
Nåväl... den stora ville så gärna åka till stranden...och SOM HON KAN TJATA!!! Men jag ville verkligen inte visa upp mina hundbajsknän (tramsigt jag vet...)
Då smäller det till utanför huset. Låter som något tappat 75.000 flaskor mousserat vin ute på gatan. Jag hör barngråt och springer dit. Två bilar har krockat (jävla trafik!) och i den ena bilen satt två barn. Mamman gråter och pappan pratar redan i telefon (detta kallas pappa beteende!) med något som verkar vara försäkringsbolag.
Jag böjer mig över staketet och frågar mamman hur det är med dom. Hon tar sig för nacken och börjar gråta. Då gråter hennes barn ännu mer.
-Jag ringer en ambulans så dom får kolla er.
Snart är cirkusen i full gång. Jag verkligen avskyr vägen nedanför oss och jag tycker så synd om familjen som stod där. Mamman som försöker lugna sina barn trots att hon är chockad själv... så jag ber dom komma upp och sätta sig på vår uteplats. Det tog inte två sekunder för henne att säga ja.
Jag småpratade lite med dom innan räddningspersonalen kom och någonstans inser jag att detta kan hända när som... att livet liksom kommer inpå en och allt ändras.
När dom satte alla i nackkrage och tutade iväg med dom i ambulanser så bestämde jag mig för att ta till vara på varje minut och åka till stranden trots hundbajs-knän. Att packa gick i ett huj.
Vi badade och njöt av det varma vattnet. Barnen tjöt av glädje när jag busade med dom.
Jag insåg lite försent att jag glömt ombytes kläder till mig själv. Så jag drog på mig en klänning till midjan och tog av mig bikinitrosorna för att det inte skulle bli så förbaskat blött i bilen. Dessvärre tog vinden tag i kjolen när jag passerade ett pensionärspar och jag blottade inte bara mina hundbajsknä för dom. Nej jag är ganska säker på att dom fick en bra utsikt över min vita rumpa också. Först blev jag ganska generad, men vad tusan! Jag kan bjuda på det idag!

Jag skulle tömma min kamera på bilder ikväll och visa så härligt vi hade det...men inser att jag inte hittar "den-där-manicken-man-kopplar-kortet-till-datorn-med". Och jag som tog så fina badbilder (inte på knän eller rumpor dock...;-)).

Karma-kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja jag tänker ofta på det när jag är hos er...den vägen är farlig!! Bara rena turen att det gick ¨så bra som det gjorde! Stackare....

Men du är fin som bjöd upp dom till dig, tror att det säkert kändes jätte skönt!!

Du vet förresten att du bara kan ta minneskortet och stoppa in i datorn, så slipper du den där sladden som alltid kommer bort...det gjorde jag igår =) Kram kram...

2010-07-22 @ 00:04:48
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Mika

Fin och fin... det är konstigt... det var liksom det första jag kom att tänka på efter att ha ringt sos... det kändes så hemskt för dom. Att stå där och gråta när alla körde förbi och tittade.

Jag vet att jag kan göra det... men av någon anledning så har dom gjort minnena till systemkameran ENORMA...

Kram

MIka

2010-07-22 @ 01:07:12
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Lovisa Illustratör

Ojojoj vilken dramatik! Ja... det är så lätt att glömma bort och ta vara på de fina stunder som finns. När som helst kan hemska saker hända! Men man ska ju inte gå och oroa sig för mycket heller... Utan göra som du gjorde :) Gå och bada med "hundbajsknän"! Hehe! Klockrent skrivet ;)

2010-07-22 @ 08:04:37
URL: http://lovisaillustration.blogg.se/
Postat av: Alexandra Alexandersson

fick mig ett gott skratt när jag läste om hundbajsknäna och den fina utsikt pensionärerna fick :) Och tänkvärt inlägg var det också! Carpe diem:D

2010-07-22 @ 18:32:31
URL: http://konstigness.blogspot.com
Postat av: Agneta

Stackars familjen. Usch vilken grej.

Men himla kul med dina knän! Jag hatar brun utan sol - jag lyckas aldrig! Jag har gått med randiga ben och ansikte med vit skarp rand - sett förjävlig ut! Aldrig mer! (men jag vet att jag kommer göra om det, jag lär mig aldrig av vissa misstag!)

2010-07-22 @ 20:56:24
URL: http://stortosmatt.blogspot.com
Postat av: Mika

Lovisa, Alexandra och Agneta: Välkomna! Härligt med nytt blod till kommentatorerna!

2010-07-22 @ 23:51:07
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0