Det är något magiskt...

...denna sommarmånad. Allt tycks roligare, mer exotiskt, varmare och trevligare.

Idag var en sagolik dag med sovmorgon, shopping, glada barn, stranden och, hör och häpna, till och med jag badade. TVÅ GÅNGER! Barnen älskade det! Jag var delfin och dom åkte "släde" efter. Ljuvligt!

Igår hamnade jag mitt i en Vietnamesisk grillafton! Hur härligt som helst! Jag befann mig på en väldigt svensk Ernst-Kirschtieger-koloni och åt jordgubbar, när den blivande ägaren till grannlotten, hennes familj och vänner kom och hälsade på. Det tog inte lång tid förrän grillen var i full gång och luften fylldes av rök med dofter från exotiska kryddor, främmande språk och härliga skratt. Vin serverades och berättelser ur liv byttes. Den svenska tryckande värmen byttes mot en känsla av att vara långt borta i fjärran land i en annan kultur. Om jag får välja så gör jag gärna om den resan många gånger till.

Jag önskar så att jag haft med mig min kamera... jag vet inte varför jag låter den ligga i vila... Nåväl... jag tar med den imorgon!

Ser fram emot morgondagens eskapader!
Kram
Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0