...hittade en gammal dagbok...



...från -88. Jag var då 11 år gammal. Trodde att mitt liv var så okomplicerat vid den tiden... men OJ vilket drama! Det var kärleksaffärer, glåpord, hata och älska. Det var dikter och poesi med försök till rim.

När mina döttrar blir elva, tolv år och skriker:
-DU VET JU INGENTING! DU ÄR JU GAMMAL!!! då ska jag ta fram den där dagboken och läsa högt.

...frågan är om det kommer göra mig ännu äldre i deras ögon eftersom fraser som "...idag hyrde vi filmen "tillbaka till framtiden 1" den var bra och jag älskar inte Markus längre. Nej min kärlek heter Michael J. Fox"... eller "jag fick brev av min kusin idag. Hon skrev..." Dom kommer tycka det är rena rama stenåldern... vem hyr film och skickar brev längre? Inte jag i alla fall (ska kanske tillägga ordet "tyvärr").

Peace, love and understanding! (sa vi i slutet av 80-talet... var visst något coolt då!)



Mika


Kommentarer
Postat av: Nillas liv på pinnen

Det är bara att tänka på hur gamla man tyckte att ens egna föräldrar var när man var i den åldern för att veta hur ens barn tänker. Och mina föräldrar var ändå "unga" föräldrar, bara 23 resp 26 när de fick mig.

2010-01-21 @ 19:10:03
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Mika

...mina var också "unga" föräldrar... och jag tyckte dom var såååå gamla och långt ifrån barndomen. Min mamma var väl i min ålder ungefär när jag var 12 år... svårt att tänka sig jag är så ung och fräsch ju OCH väldigt i kontakt med barnet inom mig! ;)

2010-01-21 @ 20:29:38
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Matilda

hihi, det är så roligt med gamla dagböcker!



sv: japp, heja heja! (badrumsskåpet för dig imorrn alltså)

2010-01-23 @ 00:10:23
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0