Söndag.

Sitter i skrivandets stund i mjukiskläder och oborstat hår och skriver. Ljuvliga men ack så korta söndag... Jag har precis gjort klart min planering till mitt "day-time-job" och funderar på hur det kan komma sig att jag är så mycket där och ändå behöver ta med mig det hem.
I måndags räknade jag ut att jag varit anställd där i tio (!!!!) år. TIO ÅR!

En tredjedel av mitt liv!!!!!!!!!!!!

När jag berättade det för mina arbetskamrater var svaret jag fick:
-Jag vet inte om jag ska gratulera eller beklaga...
Det får mig att fundera...
Jag berättade det för en arbetslös vän och hans svar var:
-Jag önskar att jag haft det så bra som du har det! Jag önskar att jag hade ett fast arbete så länge!
...det får mig också att fundera...

Så nu sitter jag här och har jobbat halva dagen och funderar på jobb resten av dagen...

Aye, aye... jag behöver verkligen skaffa mig ett liv!

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men sen kom vi och du fick tänka på lite annat än bara jobb...livet utanför =) Tack för idag, ni e underbara!!

2010-02-07 @ 21:37:28
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Mika

Ja tack för ert sällskap!!! Livet utanför känns bra mycket färggladare!



2010-02-07 @ 22:38:36
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: /fashionhaggan

ja ibland undrar man, är det bra eller dåligt att ha jobbat på samma ställe länge? Lönemässigt är det tyvärr ofta urkass,

2010-02-09 @ 20:21:53
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0