Och dom nominerade är...

...jag!

 

Mina allra första nomineringar (av de tusentals som skall komma... ;) ) har jag fått av Cecilia och Linda. Stort tack till er!!!!

Med awarden följer några regler:
- Thank the person who nominated you for this award.
- Copy the award and place it on your blog.
- Link to the person who nominated you for this award.
- Tell us seven interesting things about yourself.
- Nominate seven bloggers.
- Post links to the seven bloggers you nominated

Sju saker om mig:
1. Jag har en tendens att lägga totalt oväsentlig information på minnet. Småsaker som kan vara bra att veta. Men jag har väldigt svårt för att lära mig nya bekanters namn, årtal eller hur gubbens nästa rutt ser ut.

2. När jag var liten var jag totalt övertygad om att det var jag som styrde väderleken. Ibland tror jag fortfarande att det var så... Det blev liksom ALLTID som jag "bestämde".

3. Jag älskar män i kilt! Denna fascination kommer från en bokserie skriven av Diana Gabaldon. Började läsa den när jag var ungefär 15 år... och håller fortfarande på... det går betydligt långsammare sedan jag fick barn.

4. Jag älskar alla filmer som Tim Burton gjort (dom jag har sett i alla fall! Ser fram emot Alice i underlandet! 

5. Jag har ägt en hamster i vuxen ålder bara för att "dom är ju så söta!". Den hette Seven of Nine. Livet för Seven slutade i tragedi då hon bet mig rakt genom fingret och jag inte kunde få henne till att släppa. Fullständig panik uppstod och blod sprutade som i en dålig B-film. Jag lyckades få henne att släppa efter ett par minuter, sprang in på toaletten och plåstrade om mig själv. När jag kom tillbaka till buren låg Seven inkurad i en hörna stel som en pinne med munnen på vid gavel. Dog av chocken antar jag.

6. Någonstans inom mig finns en liten miljökämpe. Om jag inte haft barn och familj så hade jag mest troligt varit trädkramare i Amazonas djungler (...eller i alla fall betalt mer till hjälporganisationer för att rädda den!)

7. Min stora svaghet är choklad. Jag älskar choklad i alla former... jag borde starta en chokladfabrik... för jag vet hur den perfekta pralinen ska smaka...


Mina nominerade är: Nilla (fantastisk humor och vardagliga fadäser!), Matilda (sann shoppingglädje blandat med konstnärliga drag!), Bokkei (Skicklig tecknare, nu även uppdaterad med speedpaintings!), Anna (konstnärssjäl i början på en fantastisk karriär!)


Kommentarer
Postat av: Nilla

Jag tror på att det är du som bestämmer vädret! Känns sannolikt på något sätt.



Tack så mycket för awarden! Första gången jag får snyggingaward =) Jag hinner kanske inte komma på några sju saker innan jag reser bort i morgonbitti men isåfall tar jag det senare.

2010-02-18 @ 05:22:31
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Matilda

Nämen, tackar tackar! Kul! :-)

Haha: "sann shoppingglädje blandat med konstnärliga drag"

Det lät härligt! Tack för det!

2010-02-18 @ 15:18:33
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0