Arbetsfeber.

Kanske är allt dansande igår som gjorde det. Kanske är det hösten som gör sig påmind. I natt hade den Stora feber och således har vi varit hemma idag.

Den Lilla?

Nej... henne skickade vi till dagis (hon har TJATAT hela helgen på att gå dit.).

Så annorlunda allt blir med ett barn hemma.

Jag har spelat 23.654 olika spel, läst 4 böcker och 36 bamsetidningar högt. Lekt med lera och pysslat. Som tur är kom gubben hem nu och tog över........... så jag kunde laga kålpudding... (Ha! Vuxenpoäng på den va!!?)


Idag har jag sökt ett jobb... ett sånt där jobb som man inte är kvalificerad till... men man tror att man skulle bli så jäkla bra på just det jobbet att man liksom inte kan låta bli att söka det. Jag pratade med rekryteraren och det var MÅÅÅÅÅÅNGA som sökt, säkert många med utbildning och erfarenhet men jag hänger inte läpp för det! Hahahaha... jag hoppas på att min översnygga layout på mitt curriculum vitae glänser över alla andras! Datafel är inte heller att förakta... jag tror mina chanser ökar i alla fall pyttelite om mitt CV är det enda som kommer in.

Nu ska jag titta på min kålpudding, koka lite grönsaker, röra ihop en sås... och sedan ska jag kalla ner resten av familjen på middag!

Peace out!
Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0