Formex.

Det är svårt att förklara hur det kändes. Att gå innanför dörrarna på den jättestora mässan. Gå igenom en stor sal, full med utställare och så där helt plötsligt står någon och visar upp mina saker. Berättar en historia om det jag skapat... säljer in den till främlingar som tycker om dom och tror på dom. Jag har fått sån fantastisk feed-back på inspirationskorten... Jag blir alldeles yr av tanken... och det känns så fantastiskt bra! Jag är så tacksam att det händer mig!

Hela helgen i Stockholm har varit fantastisk! Det som såg ut att bli en regnig myshelg blev ett solgassande semesterparadis med massor av sightseeing, god mat och långa frukostar ackompanjerat av härliga vänner. Efter den här helgen kan jag rekommendera följande ting:

1. Hotell Clarion på söder. (Sköna sängar, härlig atmosfär, så fantastiskt god frukost med allt du kan tänka dig!)
2. 406estecolmo (Argentinsk restaurang med kolgrillat!!! Supertrevligt och supergott! Ligger på Ringvägen.)
3. Bra promenad skor. Gärna med sockar på fötterna (annars: Massor av plåster nedstoppat i väskan!)
4. Långa frukostar med massor av frukt!
5. Utställningarna som just nu är på Fotografiska. Bland andra Annie Leibovitz och Vee Speers!



(Fotograf Bengt Bjervik)
Jag när vi går in i Kreativ Insikts butik på Söder och för första gången bläddrar i bland dom tryckta inspirationskorten... Jag är toklycklig och gubben kan inte låta bli att fotografera mig fast jag står och fräser: "-Sluuuuuta... du är piiiinsam..." med största leendet på läpparna. Kändes lite som första dagen i högstadiet med stolt förälder vid sidan.

Shopping med röda tygskor är inte att rekommendera. Älskar texten på förklädet! Har lovat mig själv brodera det på X antal kläder!

(Fotograf Bengt Bjervik)
Vaktbyte och fotografiska är saker man måste göra när man besöker Stockholmia... dock rekomenderas INTE att kalla hemvärnet för prostata-gerillan... inte så att någon ur prostata-gerillan hör i alla fall ;-).

Imorgon börjar allvaret igen... semestern är slut för denna gången... men inte våra sommarutflykter... lite aktiviteter har vi kvar att bocka av... Hoppas på ännu mer fint väder också!


Kram
Mika



Kommentarer
Postat av: Nilla

Shit, vad roligt!!!

Jag blir superinspirerad när jag läser om hur bra det går för dig. Det går, det går, det går om man vill! Känner jag.

2010-08-16 @ 18:32:46
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Cissi

Det är väl inte konstigt att man är så mallig, du är ju jätteduktig och det är så himla roligt när man faktiskt lyckas ta sig ända fram!!

2010-08-17 @ 06:21:43
URL: http://famwinge.blogspot.com
Postat av: Karin

Åh vad jag är glad för din skull! Låter som att du hade en trevlig tripp dessutom!

2010-08-18 @ 19:57:37
URL: http://karinspenna.blogg.se/
Postat av: Mia

Måste ha känts väldigt speciellt och stå och bläddra bland korten ^^

2010-08-18 @ 21:23:16
URL: http://bokkei.blogg.se/
Postat av: Mika

Nilla: Ja visst gör det! Kör nu hårt tjejen!!!!

Cissi: Nej... det är det kanske inte... och det känns så himla bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så många gånger då mina projekt stupat på mållinjen!

Karin: Mycket trevlig tripp!

Mia: Ja... lite chockartat också... som att det inte riktigt var jag... ;)



2010-08-22 @ 21:43:16
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0