10 grader.

10 grader ute och BAM! vi är förkylda.

Hela högen snörvlar och har ont i halsen.

Den största tjejen får hela tiden höra att det är för att hon har för lite kläder på sig när hon är ute... tur att hon är smart nog att räkna ut följande:
-...men ni har inte för lite på er... och ni är också förkylda.

*Suck*

Hur blev hon så bright?

Jag har gått tillbaka till att producera min bok... ni "trogna" som har följt med vet att jag gör en egen barnbok... tittade tillbaka ett år i bloggen och insåg att jag inte arbetat med den sedan dess!
Då för ett år sedan var jag på väg att skicka den till bokförlag... med tre färdiga uppslag. Har ändrat mig och tänker göra den helt färdig.
Jag känner mig lite frustrerad av bristen på tid. Inte för att jag har bråttom eller så... men jag vill måla på dagtid och känna att jag kan softa på kvällarna. Sitta i soffan och titta på tv... läsa en bok eller ta ett bad.
Men på dagarna arbetar jag... för att kunna försörja oss...
En dag, snart, så tänker jag slå ihop dom två.
Jag tänker försörja oss på att måla... jepp! Really soon! (Ett tecken på att det snart kommer ske är det där dollar tecknet som mysteriskt nog har hamnat här uppe i "flikarna" när man går in på ett inlägg. Någon mer än jag som ser det? Tänkte först försöka ta bort det... men eftersom jag inte är teknisk nog så får jag se det som ett tecken på välstånd.... ;) )

Åååå... vad mycket bladder det blev ikväll... kan bero på att det är måndag imorgon och jag inte vill gå och lägga mig... som vanligt...

God natt sov gott vänner!

Mika

Kommentarer
Postat av: Stort och smått

Jag vill också ägna mig åt annat än att jobba på dagarna. Idag skriver jag på det som jag hoppas så småningom ska bli en roman eller novell. Eller så blir det bara text som jag ska arbeta med under kursen i höst... Vi får se.

Jag vet bara att jag inte vill jobba....

2010-08-30 @ 13:14:20
URL: http://stortosmatt.blogspot.com
Postat av: Stort och smått

Tittade just på länken. Vad duktig du är!!!

2010-08-30 @ 13:15:59
URL: http://stortosmatt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Wihoo! Så ska det låta! Kommer bli finaste bilderboken på länge!

2010-08-30 @ 21:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0