Sumpade chansen...

...nu har jag verkligen sumpat min chans att bli ett modelejon. Följande hörde jag på radion här om dagen:

"....ja, alltså nu är det mer matchande kläder som börjar gälla... innan skulle det ju helst se ut som man bara tagit på sig det första bästa man hittade..."

AAAAAAAaha! Det förklarar såååå mycket av mina tankar när jag tittat runt på allstädes modebloggar. Jag har nämligen inte fattat ett skvatt av hur dom är klädda och jag har känt mig SÅÅÅ gammal (det gör jag nu också när jag ser att jag skrivit ordet "allstädes"...vem sjutton mer än jag och alla över 93 använder det ordet?). Sedan kom jag på att detta var min gyllene chans att bli ett modelejon! Ja till och med deras guru!!!!!! Jag är nämligen OOOOOTROLIGT talangfull på att ta det första bästa när jag vaknar!

...sedan kom jag på att nu är det matchande kläder som gäller igen...

Nåväl! Lyckan var kort men ack så god...och dom säger att det är ungefär 10 år tills trender kommer igen. Jag siktar på 2020!

Lev väl!
Mika

Kommentarer
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

hahaha "jag siktar på 2020!" :-D

härligt!



tack så jättemycket! vad glad jag blir!

ja, det är det som gör mig lite extra lycklig. jag hoppas verkligen att några av barnen kommer minnas mina bilder som positiva upplevelser i framtiden då de tittar tillbaka i böckerna, så som jag själv gjort med massor av illustrationer!

det vore verkligen nått!



jag har inte gjort någon efterbehandling alls, har skickat in inlage-illustrationerna till förlaget så som jag postat dem i bloggen (svarta konturer och gråskalor som ifyllnad) men eftersom böckerna har olika färgteman så har förlaget gjort så att inlagan går i orange (bok 1) och grönt (bok 2). vet inte hur hon gjort det, photoshop eller illustrator är det ju iaf!

2010-04-19 @ 16:10:28
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: A home far away

Hihi, vilken osis....:)



Ha en fin dag!

Kram Gunilla i Singapore

2010-04-20 @ 05:52:18
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

tack så jättemycket söta!! ♥

2010-04-20 @ 13:50:06
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Catrin

Haha blev full i skratt när din header dök upp på skärmen =) Super härlig!

2010-04-20 @ 13:59:05
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0