Min resa!

För att göra en låååång historia kort:
1. Jag kom aldrig till stockholm.
2. Jag hade ont i magen lördag söndag.
3. Vaknade natten mellan söndag och måndag med panikont i magen och feberfrossa. Tänkte att "Om jag ska åka till Stockholm så måste jag ha penicillin NU!" (Jag trodde att det var livmodersinflammation!)
3. Jag blev inlagd akut för blindtarmen.
4. Jag blev nersövd för en stor operation men det blev endast ett titthål.
5. Jag har mer ont nu än när jag åkte in... på ett annat sätt bara... ett bättre sätt men ändå...;)
6. Jag fick behålla min blindtarm för den var det inget fel på. Däremot kunde det kanske vara körtlar som sitter i samma område som blindtarmen (kallas enligt den stora vida webben "körtelmage")... detta kan man få efter en halsinfektion.
7. Nu sitter jag här med två titthål i magen, en stockholmsresa fattigare... med blindtarmen kvar...

Summa sumarum:
Mitt öde ville verkligen inte att jag skulle till Stockholm denna gången. Jag ligger fortfarande i startgroparna för att resa men kommer  gång på gång ihåg att så inte alls är fallet... och då tänker jag istället: Nej! Just det jag ska operera bort min blindtarm!... och då: Nej! Just det den var det inget fel på!

...men? vad var det då som skulle hända? vardag? EEEh... näe... trååååååååkigt!

Snacka om antiklimax!

Well, well! Jag är inte helt utan erfarenhet! Jag har blivit barberad på ett väldigt bryskt sätt som jag i min vildaste fantasi aldrig skulle få för mig att göra själv. Jag fick vakna upp som snövit i ett rum som badade i solljus och fåglar flög kvittrande runt helt lagligt. Jag delade rum och många skratt med en underbar dam. Jag fick prova på att ringa, hög som ett hus, runt till nära och kära och fnissande berätta att dom inte tagit bort någon blindtarm.
Jo just det! Jag har dessutom lärt mig att Grey´s anatomy serien är inte helt olikt Halmstads sjukhus. Läkarna jag träffade här var unga, snygga och väldigt fräscha... lite för unga och fräscha kanske för att man ska våga lägga livet i deras händer... och EXTREMT sugna på att operera!



Blindtarmskram
Mika

Kommentarer
Postat av: Mia

Oh noes, stackare!

2010-04-07 @ 22:27:18
URL: http://bokkei.blogg.se/
Postat av: Caroline

Fast nu har du fina ärr att berätta om för barnbarnen...det kan ju bli en bra historia med lite fantasi...=) Tack för underbar kaka idag...love u...

2010-04-07 @ 22:31:53
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Caroline

Fast nu har du fina ärr att berätta om för barnbarnen...det kan bli en spännande historia med lite fantasi =) Tack för idag och underbara kakan...love u...

2010-04-07 @ 22:33:26
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Cissi

Nä FY vad trist, verkligen!!



Men vad knepigt att de inte tog bort blindtarmen när de ändå var inne, det har jag fått lära mig i min utbildning, att även om blindtarmen inte är anledningen till smärtan, tar man bort den så inte ärret förvirrar vid nästa gång och någon tror att du redan tagit bort den. Men ärret kanske inte blev så stort?

2010-04-08 @ 06:12:26
URL: http://famwinge.blogspot.com
Postat av: Mika

Mia: Ja visst är det synd om mig... ;)

Caroline: Jag kan säkert komma på någon rolig krigshistoria att berätta. Kanske en valross som räddade mig undan piraterna??? (med tanke på att det är två punkt-ärr?)

Cissi: Ja...om dom öppnar helt så tar dom blindtarmen. Detta var bara en titthålsoperation, så två prickar var allt jag fick. Hahahaha... hoppas nu inte att alla tror att jag blev delad på mitten... kanske ska jag tona ner min utsaga om vad som hände... näe... det är roligare så här! ;)

2010-04-08 @ 13:41:37
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch då.. Jag hade då "turen" iaf att det verkligen var blindtarmen det var fel på när jag hade ont.:P

2010-04-19 @ 17:39:36
URL: http://marialindgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0