Jag vet inte vad jag ska skriva...

...allt är bara stiltje.
Så här kommer en rapport:
Vaknade, åt frukost, sydde lite, gjorde lunch, åt lunch, bakade en kaka, fick besök, åt kakan, gjorde kvällsmat, åt kvällsmat, gick och la barnen, åt lite mer kaka, pratade lite i telefon, satt vid datorn och funderade vad jag skulle skriva, tittade på alla andra underbara inlägg på favoritbloggarna, kunde inte komma på något att kommentera ens, drog tre streck på ett papper, suddade ut dom igen, satte mig vid datorn igen och började skriva om massa nonsens...

Slut.

Kram och god natt
Mika

Ps. Jag avskyr att träffa VISSA gamla vänner som man inte sett på länge... Dom som har sådana förväntningar på en... dom som liksom trodde att man skulle bli något visst eller göra något visst i framtiden. Nu är framtiden här och dom får en till att inse att drömmen om att bli en galen konstnär som kedjeröker och lever djävulskap inte var för mig. Jag behöver väl knappast skriva att detta har hänt i dagarna och jag märker hur mitt huvud cirkulerar runt temat HELA tiden!!!
Dom smyger liksom fram det och ett tag så tror man att man är okej. Att det faktiskt är roligt att träffas... och så helt plötsligt kommer frågan:
"Vad hände med dina drömmar då? Har du inte några planer på att införliva dom?!"
Jag blir alltid nervös här... känner att jag måste försvara mig. Känner att jag blir den där osäkra lilla knuten... jag kan inte göra något alls längre. Skrivkramp och målarkramp.
Har nog aldrig hänt att jag har båda på samma gång förut...
Får göra något åt det här... kanske en hednisk rit med rökelse och offerdjur för att få ut denne "visse" ur mitt tankesystem... behöver bara en häxmästare som kan hålla besvärjelsen... och en excorsist...kan nog använda mig av min musa smeagol...*planerar*
DS.



Kommentarer
Postat av: Blue

Svanslös offrade ju en mus till din ära idag!



Kan det inte räcka med oskyldiga offer nu!!



:)

2009-09-09 @ 23:51:40
URL: http://deetre.blogg.se/
Postat av: Nillas liv på pinnen

Visst är det jobbigt! Som om allt går ut på att prestera och "lyckas".

2009-09-10 @ 14:25:09
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Linda

Åååh vad jag känner igen mig i det du skriver!! "Va? Bor DU kvar i Borås?" Ja det gör jag, Så det så! Man blev aldrig ultra-bohemen som alla trodde... Men man kan ju trivas bra ändå! S

2009-09-15 @ 18:39:50
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0