Det tar tid och kraft...

...att fundera hur man vill ha det. Det är svårt att göra av med ovanor och det är många som gärna ser att man behåller dom. Speciellt den där ovanan jag har; att alltid säga ja!
Ja till allt hit och dit! "Ja visst", "Jajjemen" och "...inga problem! Fixar jag!". "Jag kommer! Räkna med mig!", "Jag vill!", "...jag gör det! Jag kan!".

Jag vill verkligen göra allt! Jag älskar att fixa och dona, pula och vara med... men tiden räcker inte längre till för allt jag vill göra... så jag har det bra! Jag ska bara lyckas reda ut vilket det absolut roligaste av alla roliga sakerna är och tacka nej till de inte lika roliga... och det är ett hårt arbete vill jag lova. Det kräver mycket eftertanke och lite grubbleri.

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Caroline

Känn bara efter i magen, det är där det känns bäst om det är rätt eller fel. Inte sant?? Tack underbara fina du för ditt samtal idag, det värmde gott!! =)

2009-09-28 @ 23:16:37
Postat av: Moster Monika

Hej

Mika det låter jätte klokt fortsätt så, som du tänker så blir det säkert jätte bra, men jag håller med om att det är svårt att säga nej och enkelt att säga ja.

2009-09-28 @ 23:29:52
Postat av: Moster Monika

Hej igen var inne och tittade på dina fina alster.

Vad du är duktig det är ju helt otroligt snart kommer det att hända nåt som du längtat efter, jag är helt säker på det. Som du vet så trägen vinner fortsätt så här!!!! Kram på dig

2009-09-28 @ 23:39:26
Postat av: Nillas liv på pinnen

Låter som ett sant nöje att få välja mellan en massa roliga saker! Lyllos dig!

2009-09-29 @ 21:43:56
URL: http://nillalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0