Saker jag mår bra av...

1. Måla
2. Svettas friskt under minst 3 gympass i veckan.
3. Gå och lägga mig i tid.
4. Ha ordning på mina saker och papper.
5. Äta gott och nyttigt.
6. Leva obekymrat och stressfritt.

Saker jag har fått avklarat den sista veckan:
1. Ätit godis.
2. Stirrat på högen av saker/papper som bara växer.
3. ...sovit på soffan...
4. Jobbat.

Varför kan jag inte leva som jag lär?

Mika

Ps. Jag hamnade i tidningen... det var en mycket pinsam... ja rent av plågsam läsning... Från att känna sig som en hyffsat ung och fräsch människa med ganska vettig syn på livet... till ja, vaddå? Pinsam, oeftertraktad, mamma med allt för lite fritidssysselsättning. För att ge ett exempel räcker det med huvudrubriken: "Flitig mamma hoppas på flyt!" Fyndigt javisst... men vad har titeln mamma med det hela att göra??? Ds.
Ps2. Idag har vi massvaccinerat oss... jag är inte riktigt säker på varför vi gjorde det... men vi mår alla bra... inga extrahuvuden eller ens feber... tänkte bara berätta det för er som bara fått massmedias syn på hela epedemin/vaccinationen. Ds2.
Ps3. Jag älskar att Ps:a Ds.3

Kommentarer
Postat av: Nillas liv på pinnen

Flitig mamma...

Måste hålla med om att det låter lite nedsättande.

Vem vill vara flitig liksom?

Men är det inte bra att få uppmärksamheten ändå? För the business?

2009-11-18 @ 18:31:42
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Mika

Jo visst är det bra för the business... jag bara önskar att den sett lite annorlunda ut... att dom visat en STOR bild på mina bilder och en liten på mitt huvud... i stället för tvärt om... så man liksom fått en ide om vad det är jag gör. Ännu pinsammare tycker jag att texten som förklarar att jag skrivit en massa böcker och illustrerat dom också...

Nåväl... jag lägger den bakom mig nu och vandrar stolt mot nästa konstighet.

... vad det nu månne bli!

2009-11-18 @ 19:48:29
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: NN

Ohoj, o här är länken minsann. Den hade du ju glömt lägga ut

http://bastad.lokaltidningen.se/man-g%C3%B6r-det-f%C3%B6r-skapandets-skull-/20091108/artikler/911039951

2009-11-22 @ 11:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0