Städerskedrömmen.

Nu har jag kollat upp det... ca 300:- i timmen tar ett städföretag här i trakten. Rotavdraget (stavas det så?) gör att man får tillbaka ca hälften och nu i sommar klubbas det igenom att man inte ska behöva vänta på pengarna utan i stället betala mindre direkt.... så ca 170:- i veckan... kan det vara värt det?

Oh ja!

Sedan är frågan om jag egentligen tycker om tanken på att någon ska städa mitt hem för 170:- i timmen... jag menar... själva personen som utför arbetet får inte 170:- i timmen... Borde dom inte få mer betalt?

Nåväl... jag har en plan B. Gubben min får ta alla städpass som gäller golvet. Moahahahaha! Genialt! Då sparar jag 170:- varje vecka, jag slipper denna märkliga stress som alltid uppstår i samband med att dammsugaren kommer fram och dessutom är det något speciellt med en man som tar hand om hemmet...

För er som undrar så är min dammsugare fortfarande i bitar. Någonstans inom mig så mår jag så otroligt bra av detta! När jag ser barnen dra in grus... eller när dammråttorna smeker mina vader... då kan jag bara tänka:
-Oh... jaha... jaja... det kan jag ändå inte göra något åt idag!

Kram
och
dammpuss
Mika

Kommentarer
Postat av: MissC

Jag har släppt "helt" på kontrollen.. Vilket har resulterat i att min sambo tar tag i städning å disk mest hela tiden! Hehe..

2009-05-28 @ 09:56:48
URL: http://misscsus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0