SCHLAGER FEBeR!

Okej. Sitter nu och tittar på eurovisionsfestivalen.

Märkligt fenomen det där.

Jag vill inte dissa eller göra någon ledsen... men vad i hela fridens namn håller dom på med? Är detta det bästa europa har att visa upp? Jag brukar inte titta...men ikväll har sambon kontroll över fjärren (skulle han aldrig erkänna...hihihi... men så är det...) och jag sitter här som ett fån och tittar.

Det känns lite som när man gick i skolan och var tvingad till en taskig avslutningsceremoni i aulan. Vi har den blonda lilla populära tjejen som puttat upp bysten i en galaklänning skrikandes till en taskig discodänga. Vi har den fräcka killen med alldeles för små byxor som vinner mer på charm och uppträde än sång och vi har tjejen som verkligen kan sjunga men som inte kommer få någon cred för hon är några storlekar större och inte klär i en tingeling klänning... och så har vi givetvis dom som förstod att dom inte kan vinna på varken sång eller utseende... dom som klär sig i löjliga dräkter  och har märklig rekvisita... för att synas och en del kanske för att chocka. I alla fall "schlager-chockera" (=lika chockerande som att Anna Book gråter i tv-sändning...). tänk... här samlas all denna energi, kreativitet, förmögenhet...och ut kommer en blå paljettklädd dansare eller ett gäng traditionsklädda joddlare...

Nej! Nu räcker det, jag går och lägger mig! Nu vet jag varför jag aldrig tittar på detta spektakel nykter!

Kram
Mika

Ps. Och någonstans i allt detta förakt inser jag att jag sitter och håller tummarna för Sverige... Ds.





Kommentarer
Postat av: LoEm

Tycks om min nya design?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0