Ekologiskt eller inte...

Jag gjorde ett besök på willys ikväll. Jag vet inte med er, men när jag handlar mat så jämför jag priser och kvalite... "är kvaliteten så pass mycket bättre än priset..." osv. På senare tid har det dykt upp en hel del varor som det står "ekologisk" på... detta gör mig lite bekymrad. Vad är det jag har handlat tidigare? När det inte fanns ekologiskt? Jag förstår tanken med att märka dom varor som är ekologiska men hade det inte varit bättre att göra tvärtom? De varor som inte är ekologiska skulle ha en tydlig uppmärkning med vad dom egentligen blivit utsatta för exempelvis:
"Dom här morötterna är besprutade med gifterna XXX och XXX som tar död på det mesta med sex ben." och så kunde morötter som endast var morötter också heta just: morötter.

Hade inte det varit ärligare?

Ekologiska kramar
Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0