Road trip!

Här om dagen var jag och en vän på en liten roadtrip till Orust. Mina goa småtjejer var med så det blev inte så mycket semester men desto mer händelserikt.
På vägen hem var alla hungriga så vi åkte inom en "sibyllarestaurang" och beställde in fyra hamburgermeal. När vi fått in maten och precis påbörjat den så sa min äldste:
-Jag måste bajsa nu.
(Till historien hör att hon ätit nästan en hel ask Extra drops som är minst sagt laxerande på små magar.) Jag tittar mig omkring och inser att denna standard på restaurang inte håller med toalett till sina gäster. Jag frågar killen i kassan om råd och han säger:
-Det finns en toalett på andra sidan torget vid hemtex.
Jag tar den stora lilla tjejen i handen och trippar snabbt iväg. Hon går så där smålustigt som man gör när man verkligen behöver och ändå måste gå fort. Till detta steppande komponerar hon en egen ramsa:
"Bajsa nu, bajsa nu, bajsa nu, bajsa nu, bajsa nu, bajsa nu..." Som hon kvittrar förtjust över hela torget. Väl framme ser jag att man måste stoppa i fem enkronor för att få tillträde till toaletten. Jag börjar rota i min väska efter mynt och till det eviga mässandet av fyraåringens ramsa så lyckas jag faktiskt till min egen förvåning rota fram hela 4:50! Det var inte mycket att be för. Vi steppade vidare till en uttagsautomat med orden "bajsa nu, bajsa nu..."ständigt närvarande. Sedan nästan studsar vi tillbaka till restaurangen för att växla pengarna som vi tagit ut. Halvspringer till toaletten, lägger i pengarna, dörren öppnas "bajsa nu, bajsa nu..." låser dörren hon hoppar upp på toaletten och så ett litet "Phuuuuuui... "
-Hahaha...mamma! Det var visst bara en liten fis...
Jag skrattar lite och vi tar oss tillbaka till vår exklusiva restaurang, här väntar den lilla och min vän S tillsammans med kalla hamburgare. Precis när jag ska ta en tugga hör jag den lilla tjejen:
-Bajsa NU!
Jag har aldrig ätit en hamburgare snabbare. Jag tog den lilla under armen och för att slippa några bajsramsor så sjöng jag "bä bä vita lamm..." medan hamburgerbrödsmulorna flög ur munnen på väg till toaletten. Denna gången var jag laddad med enkronor och erfarenhet.


Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Linda

:D Jag kan verkligen se scenen framför mig! fniss Du skriver grymt bra, Mika! :)



Kram kram

2009-06-07 @ 22:12:01
URL: http://sirismamma.blogspot.com
Postat av: Petra

oj, tårarna trillar nerför kinderna och jag frustar av skratt.

2009-06-17 @ 22:51:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0