När jag var gravid och nybliven mamma...

... så ville jag absolut inte ha några tips eller råd från någon. Jag tyckte att allt alla sa var "gammalt" och förlegat.

...nu sitter jag i samma sits själv... när mina vänner pratar om barn och graviditer så får jag bita mig i tungan. Jag hör att dom är på väg i samma spår som jag gick ibland... alla var inte dom bästa men jag märker att dom inte är mottagliga för råd... så jag är tyst, nyper mig i armen och ler. I mitt huvud går samma mening om och om igen:
"Dom lär märka det själva, det finns inget du kan säga som kommer få dom att ändra tankar..."

Men snälla, snälla... låt mig ge två råd... i alla fall här... lyd dom eller inte...jag har i alla fall gett dom:

1.) Köp inte en massa baby prylar eller baby kläder. Spar pengarna till det att dom blir lite äldre! (Jag tänker på sangeninc-blöjhinkar, sjalar, bärselar, självgungande babysitsar...) Det är under en sådan kort tid sådant används och är man helt tvungen att ha det så köp begagnat eller låna. Köp inte heller för mycket kläder i strl 50-56 (man får nästan allt man behöver ändå!)
2.)Ta det lungt med allt den första tiden... Kroppen kräver återhämtningstid och tar man inte det lugnt i början så får man ta igen det senare... Dessutom är det så mysigt att lära känna sitt barn... eller i alla fall bara sitta och titta på honom/henne.

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Blue

Blöjhink måste man ha, annars så luktar det pyton om blöjorna....





Eller....





Vänta nu, blöjor luktar pyton oavsett vad du stoppar dom i, det enda en speciell blöjhink från Sangenic gör är; kostar massor av pengar, luktar konstigt, nämnde jag att påsarna är tokdyra och att det luktar doftgran med spädbarnsbajsdoft om den?

2009-06-11 @ 17:55:24
URL: http://deetre.blog.se
Postat av: nilla

Bra råd! I synnerhet det andra. Det brukar jag faktiskt kläcka ur mig när jag möter stressade nyblivna föräldrar som inte tror de duger om inte allt är perfekt (dvs hemmet, det sociala umgänget etc).



//Trebarnsmor

2009-06-12 @ 09:40:00
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Ann-Helen

Ja, dessa blöjhinkar..onödigt köp!!! Mycket bra råd och jag känner samma...det börjar göra ont i tungan nu efter alla bett:)



Kram

2009-06-14 @ 19:10:55
URL: http://charlie.dnsalias.com/mrssouthstar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0