En för maaaamma...

Fick höra att linfröolja ska vara ungefär likvärdigt med fiskleverolja... eller nej... det har jag inte alls det hört... jag har hört att det ska vara väldigt nyttigt... Så sagt och gjort... när jag såg att dom sålde linolja tillsammans med matolja på affären läste jag på flaskan:

"Inte så mycket för smakens skull som för välbefinnandets. Dosera sparsamt."

Jag läste också att den innehåller mycket omega3  och att en tesked är lagom som tillskott. Well! Jag köpte flaskan och idag korkade jag upp den....

hm...

...har du hört talas om att doftsinnet är det sinnet som kan framkalla flest minnen? Lägg till det faktum att det smakar precis som det doftar... Jag kände mig som en karaktär i en slags superhjälte sekvens där ögonen krullar upp sig bakom ögonlocken hela livet spelar upp sig. Shit! Det var som att äta en oljemålning och jag tror att jag kom ihåg alla gånger jag suttit framför ett staffli, målandes... Märklig känsla det där.

Jag är inte säker men jag tror jag ska göra om det imorgon.

Färgkramar
Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0