Den bästa åldern...

...måste utan allt tvivel vara 55.

När man är 55 har man kommit så långt i livet att man inser att en karriär inte är så viktigt, man har förmodligen barn men dessa är stora nog att klara sig själva. Kanske har man barnbarn så man får njuta av barnslig spontanitet ändå. Man ser fortfarande bra ut och man vet med sig av att njuta av det. Jag tror att man skaffat sig så pass mycket självkänsla att man inte bryr sig om man skulle gå emot normen. Man har lite extra pengar eftersom barnen inte bor hemma längre och man njuter mer av livet istället för att haka upp sig på småsaker...

Jag tror det är underbart att vara 55.

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: nilla

Jag skriver under på allt det där utom "ser fortfarande bra ut". Nu är jag iofs bara 46 än så länge men jag har svårt att tro att det ska ske något mirakel i det departementet innan min 55-årsdag.

2009-06-06 @ 10:03:33
URL: http://nillalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0