Magsjuka...

Bläääääääääääääääääää.... Var på väg till jobbet i morse... skulle bara precis borsta tänderna på barnen, klä på dom overallerna och då händer det. Den lilla vänder sig om och dränker badrumsgolvet i diverse frukosträtter. Jaha. Vad gör man? Börjar städa och väntar på att det ska bryta ut på en själv. För det gör det... när man minst anar det. Gubben bara suckade i telefonen när jag berättade det. Det var han som delade youghurt tallrik med henne i hopp om att hon skulle äta lite till frukost. Inte misstänkte vi att det var på grund av illamående hon matvägrade.
Nu har jag i alla fall sanerat det mesta i huset... tvätten ligger i horder i källaren och den lilla sover som en stock. Det värsta var när vi andra skulle äta lunch och hon ville ha... hur förklarar man för en två åring att hon kommer att kräkas upp allt om hon äter det? Nej... vi fick äta i skift... klarade inte av hennes stora bruna ögon som sa "Mamma! Jag vill också ha!" Hon fick en lite portion fil...och saft till. Det gick ner och stannade nere.
Och nu sitter jag här och väntar... Hihihi... Nej... så illa är det inte... den stora tjejen sitter och drar i min arm... Hon vill leka födelsedag och vira in leksaker i papper. Så jag ska passa på att leka med henne nu!

Bassilusk-kram!

Kommentarer
Postat av: Caroline

ohhh gumman...jag tänker på er! Skickar lite styrkekramar....

2009-01-22 @ 15:49:49
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Här har vi precis avverkat en minimagsjuka där föräldrarna INTE blev drabbade peppar peppar . Hoppas tösen kryar på sig snart:)

Kram (utan bassilusker)

2009-01-22 @ 20:43:56
URL: http://mum79.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0