Jag vill gå!!!!!!

Prerafaeliterna på Nationalmuseum.

Kommentarer
Postat av: magdalena

Å jag vill också gå! Vilken fin utställning, bästa på länge där tror jag! Typiskt att det är just den utställningen när jag inte skall guida alls i år. Jag får väl se det vackra och konstfulla i att bebisen utvecklas som en blomma i mina armar istället. Och om hon samtycker kan det väl bli en tur in till stan när isen smälter. Längtar också till våren! Lilla pyret skriker sig fördärvad av att bli påbylsad och jag svettas adrenalin. Annat blir det när äppelblomstren kommit.

Tänkte på dina illustrationer Mika. Tänk att du gör en abc bok med ett mindre antal bilder, jag menar hoppa över några här och där, välj de absolut bästa.. kanske så bokstäverna bildar ett ord om man lägger ihop dem också rentav. Och så kan barnen fylla i själva de som är utelämnade. På så sätt kanske bokförlaget inte kinkar om "dyrt". Gillade förresten bilden av flickan utanför det fallfärdiga fantasifulla huset. Tänkte på min favvobok som barn Den hemliga trädgården. Kan säkert bli en bra sagobok. Och slutligen en push för dagboksteckningarna. Önskar jag kunde vara så kreativ. Senast jag gjorde något åt mitt skapandebehov var när jag drömt en intressant dröm för någon vecka sen och teckade utifrån den, (men den var efter att min man föreslog det en söndagmorgon då jag egentligen tänkt vila medan lillan sov). Det ligger annars ett minimalt skissblock vid sidan om min amningsfåtölj och lockar ibland. Men ofta skriker spisen högre.

Drömmen är att ta mitt skapande på allvar och dessutom bli framgångsrik i det. Så det så.

Kram!

2009-01-27 @ 12:15:45
Postat av: mika svarar,,,

Magda...underbara kreativa magda! Vi kanske kan gå tillsammans och titta på den!!!! Du kan få guida mig ;)...privat!



Kram till dig och hela familjen!

2009-01-29 @ 23:51:10
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0