Jag är LYCKLIG!

...Idag är jag SÅ glad! Jag har nämligen blivit utsedd till butiks-kommunikatör! Vad det betyder i praktiken är jag inte riktigt säker på... kanske innebär det bara att byta skyltar på rätt dag i butiken... men KANSKE betyder det att jag får vara lite mer kreativ... och kanske betyder det att jag får nytta av mina fem års pluggande av färg och form... en sak vet jag säkert:
Om något kreativt ska ta plats på min butik så är det jag som får göra det! Och bara det är ett stort pluss!!!

Efter jobb var jag och firade med min "S" på kaffehuset! Det är så härligt att träffa henne. Vi tjattrar som om det inte finns någon morgondag. Vi har gjort så mycket konstigt/roligt/galet ihop och vi delade hela vår upproriska tonårstid tillsammans (vilket resulterade i MÅNGA sena nätter med djuuuuup hemmasnickrad poesi.)
När vi var riktiga fjortisar tog vi Stefan Anderssons låt "catch the moon" och gjorde om texten till vår egen. Vi sjöng den dag som natt och för alla med öron. När vi sedan tio år senare hittar Stefan Andersson spelandes på ett hak lyckas vi givetvis tränga oss backstage och sjunga upp vår version.... oh my god! Jag rodnar av tanken på mig och S skrålandes "glömmer oss göööör ni väl aaaaaldriiiiiiiig...." på värsta skånskan i små tighta klänningar framför ett milt sagt förvånat band... att vi sedan bad Stefan signera oss på väl valda kroppsdelar har jag nääääästan lyckats förtränga. Hahahahaha...

Jag hoppas att du som läser har en sådan vän som jag har i S...och att du tar väl hans om han/henne... dom är guld värda!!!

Partypinglorna 1 och 2!





Kommentarer
Postat av: S

Love you forever, girl!

You are my fuel!

Puss

2009-01-15 @ 10:11:36
Postat av: Mina

Det är precis så jag kommer ihåg er två! Härlig bild.

2009-01-15 @ 10:29:13
Postat av: Ann-Helen

Hej hej! Jag är en sån som måste lämna avtryck när jag läser, tycker det är trevligast så:) Så det gör jag nu och ska fortsätta läsa när barnen sover, här skulle jag ju kunna sitta hela dagen och läsa dina härliga blogg!! Du skriver superbra!



Kramar från Ann-Helen

2009-01-15 @ 12:45:08
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: anneli

Åååh, va jag e glad för din skull att du har en sån go vän!!!! Kraaam!

2009-01-15 @ 15:27:00
Postat av: Jenny Johansson

Grattis grattis till "nya" jobbet o jag e säker på att du har hur mycket planer o ideer som helst. Visst e det underbart med goa vänner! Kram o go natt

2009-01-15 @ 22:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0