Here we go again...

Samma visa idag! Vi har stressat järnet för att hinna med alla morgonens bestyr för att jag skulle jobba idag. Alla kläderna på barnen och den stora tösen går utanför dörren. Jag hinner precis stänga dörren om henne (för att spara lite värme inne i huset) när jag hör "Buuuuuuuäääääääääääääh!". Öppnar dörren och där ute står en mycket söt tjej med stora tårblanka ögon. "-Gumman... kräktes du?" Frågade jag. "-Mmmm..." svarar hon snörvlande. "-Kom in igen..."
Efter det har allt varit aningen kaotiskt. Kallsvetten började rinna på mig och magen krampa... gubben fick ringa och sjukanmäla och sedan började kampen mot bakterierna...

Dagens höjdpunkt var när den lilla hittade en vit vispskål med handtag. Den springer hon runt med hela tiden. Helt plötsligt skriker hon "käääksss", doppar huvudet i skålen och låter "brä, brä".

Kräk-kramar
Mika

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Nämen:( Har ni andra blivit drabbade? Här har vi ngt mysko som aldrig bryter ut. Engla har kräkts men sen inget mer. Däremot har hon ont i magen, vi likaså.

Hon har en blå skål som hon gör exakt likadant med:) Hoppas hon inte gör så på dagis;)



Kram

2009-01-24 @ 20:44:48
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: anneli

Stackars er.... krya på er snabbt! Om ni har samma kräksjuke-variant som vi ger det sig ganska snabbt, men är ju inte människa på flera dagar:(



Varma krya-på-er-hälsningar

Anneli & dagis-Melker

2009-01-26 @ 16:54:19
URL: http://www.huvudfotingarna.blogspot.com
Postat av: anneli

Stackars er.... krya på er snabbt! Om ni har samma kräksjuke-variant som vi ger det sig ganska snabbt, men är ju inte människa på flera dagar:(



Varma krya-på-er-hälsningar

Anneli & dagis-Melker

2009-01-26 @ 16:54:42
URL: http://www.huvudfotingarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0