ID kort.

På min tid fick man bara sitta i viss vinkel. Ena örat skulle synas och man fick inte skratta för mycket. Ansiktet skulle ha en viss storlek och vara i en viss grå nyans.

Så är det inte längre. Numera får man visa individualitet och personlighet på sina IDkort. Vart är denna världen på väg egentligen???

Nåväl... jag har sett fler IDkort än dom flesta andra och jag kände att jag var tvungen att berätta detta på något sätt. För det är märkligt med människors individualitet... dom som försöker mest är oftast de som blir mest stereotyp(-a?).
Det finns fyra kategorier som alltid får mig att småle. För dom återkommer gång på gång och man tycks aldrig bli överraskad.


Själv försökte jag mig på Söta Sussie första gången jag fick mitt körkort... skrattar fortfarande när jag ser det... andra gången var värre. Då var jag mer en korrigerade Ken eftersom jag var halvt ansiktsförlamad och gjorde mitt absolut bästa för att le lika på båda ansiktshalvorna. Jag har dock inga planer på att byta ut det mot ett nytt då det ger mig en liten härlig påminnelse om att kunna le och skratta mot en annan människa är bra mycket viktigare än att maskaran sitter rätt.

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Matilda

haha, vad roligt! hmm.. undrar vem jag kan vara..



varför har du förresten sett fler id-kort än de flesta andra? jobbar du med att göra dessa? polis? jobbar du på systemet? :-)



Angående din fråga om Berghs distansutbildning så har jag ingen aning. Tyvärr! Känner ingen som gått där, och har därför ingen koll alls på utbildningen. Jag har ju bara gått Serie och Bildberättar-programmet vid Högskolan i Gävle, så om det kan jag en massa. Inga andra skolor däremot!

Lycka till!



M

2009-08-11 @ 14:25:13
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: caroline

hahahahha....skrattar hyseriskt. Det måste vara skit kul att se alla dessa tokiga bilder! Jag blir iallafall otroligt glad över dina teckningar!! Stor kram och ps vi glömde lämna en hel del av A saker som låg bland våra...badkläder och flaska och lite så! Men det finns här...=)

2009-08-11 @ 22:29:00
Postat av: Matilda

ja vår balkong är mysig den, längtar nästan lite till hösten när man får krypa upp där med en filt och lite varm dricka. har infravärme där också så det blir nog bra!



haha, jadu.. bra fråga. jag är ju verkligen INTE någon vinkännare, utan är en sån som tittar på den där lilla lappen på hyllan. är det pratvin är det ett matilda-vin. du vet, när de där två vinglasen är med som symbol! haha! det enda jag vet är att det kostade 27 kr. och att det var gott. och sött. haha!

men vaddå förresten, kan man SKICKA EFTER strozzapreti?! hur hur hur?



då hoppas jag att du kommer igång med din kreativitet på egen hand, och om du nu söker distansutbildningen, att det går toppen!

2009-08-12 @ 15:21:27
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda

tack! vad gullig du är!

2009-08-13 @ 10:02:30
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Matilda

Ja jag har verkligen ett toppenjobb, men du kan trösta dig med att det är ett väldigt ensamt jobb och jag skulle bli glad om jag hade en massa sura kunder och gnällig sommarpersonal! Haha! Lite MÄNNISKOR helt enkelt, och inte bara radioröster.

Men jag ska inte klaga, för jag älskar verkligen mitt jobb!



Jasså jaja, då ska jag försöka ordna det åt damen. Lite mer skisser/teckningar/pärltjossan ska det bli! :-)



Ha en underbar dag på jobbet nu, och blir de gnälliga kunderna för jobbiga tänk på att jag gärna hade tagit dem! Haha!

2009-08-13 @ 10:39:02
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0