Då kan man undra vart jag tog vägen...

...jag är här...

...begravd i information från "room service" och "allt i hemmet". För när jag skrivit inlägget om att jag skulle ha en kravlös semester fick jag panik... jag vill ju verkligen måla om i hallen! Så det gjorde jag... i en snygg lila ton... och det blev JÄTTEBRA!
Rummet fortsätter upp för trappan och där uppe fortsätter det i ett annat rum... som också är under ommålning just nu (hoppsan!), sedan så såg jag att det inte räcker med väggarna... allt annat ser sjaskigt ut och behöver också en uppfräschning...*andningspaus* och när jag ändå målar om där uppe så kan jag ju flytta ner gubbens data- och skrivbordshörna i källaren...för om jag gör det så kan jag flytta upp min spindelfyllda atelje upp på ovanvåningen. Vinsten i detta?
Jo det ska jag tala om:
1.Gubben slipper höra mitt tjat om att "det verkligen är dags att måla om i hallen".
2. Jag slipper se tio kilo sladdar och annat elektroniskt damm varenda gång jag går upp där uppe.
3. Jag får en atelje där jag inte behöver duellera med tio spindlar varje kväll...(detta lämnar jag snyggt över till gubben nu!)
4. Vår hall blir trevlig ljus och välkomnande.
5. Jag får äntligen göra mitt första inredningsinlägg här på bloggen... hahahaha jag bara skojade! Det slipper ni!

Just nu sitter jag och laddar upp med kaffe för att orka måla i natt. Fem koppar nu på två timmar!!!! This is going to be the most creative night ever!!!!! *skakar av koffein*

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Caroline

Go Det kommer bli superfint när det blir färdigt...jag är imponerad av ditt jobb! Du är super duktig!! Varmaste energi kramarna från ängalag...=)

2009-08-16 @ 21:36:01
Postat av: Nilla

Vilken energi! Det märks att du är ung.

Jag har planer på att måla om innertaket i köket, sen 9 år tillbaka...

2009-08-17 @ 08:09:45
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Matilda

jo jo jo! inredningsinlägg vill jag se!!

ny ateljéplats utan spindlar? gött! och lila lät tjusigt!

foton!!



:-D



tack för fina ord om illustrationerna! det är inte till Joy, utan till en bok om en flicka som heter Ella. Joy tecknades färdigt i vintras, och det var till den sista boken om henne tyvärr.



Kram!

2009-08-17 @ 13:07:52
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Carin

Oj ja då har du att göra, lycka till med målandet!

Vilken söt bild på lilla systers nyckelpiga = D och vilka roliga bilder du gjort som beskrivning för legbilderna, underbara.



Ja visst är Kitchen aid underbar och Iitala skålar kan nog ingen få nog av = P.



Tackar för responsen för klockan och väskan!



Kram Carin

2009-08-18 @ 16:03:22
URL: http://carinscreares.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0