Seriöst...

...jag är verkligen trött på allt vad nyhetsrapportering heter. Jag har ganska livlig fantasi och tyvärr får den även liv när jag läser dagstidningar. Jag kan inte läsa en dagstidning utan att vara nära gråten tre gånger och livrädd och ont i magen fem gånger. Men nu har jag fått nog!

Är det någon där ute som vet var man hittar en tidning med äran i behåll? En som inte gör senstation över att Anna Book gråtit i tv igen eller som inte skriver om hemska våldsbrott sina löpsedlar och underlåter att berätta att det hela skett för tjugo år sedan på en annan kontinent? eller en tidning som inte blåser upp ekonomisk kris till löjligt stora proportioner och trycker ner ett helt land i lågkonjunktur träsket? Eller finns det kanske en tidning som inte hotar om civilisationens fall med sjukdomar som "galna kosjukan", "fågelinfluensan" och "grisinfluensan"?

Finns det en tidning där man skriver fakta och sanningar? En som utbildar istället för att fördumma! En som jag kan läsa och veta att jag inte oroar mig i onödan.

I så fall kan jag tänka mig en prenumeration...

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Linda

Den tidningen skulle jag åxå vilja ha en prenumeration på!

2009-04-27 @ 20:22:05
URL: http://sirismamma.blogspot.com
Postat av: nilla

Sen jag började blogga har jag inte haft mycket tid för tidningsläsande. Däremot har jag läst en väldig massa blogginlägg och det är faktiskt inte så dumt för där avhandlas de vardagsproblem som man brottas med och som ibland t o m löser sig för att man läst om dem på andras bloggar. Faktiskt.

2009-04-28 @ 13:17:04
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Mika

Nej jag har inte heller direkt tid att läsa tidningen... men varje gång jag gör det så lyckas jag öppna sidor där det står:

PANDEMI!!!! GRISINFLUENSA!!! ALLA DDDDDDÖÖÖÖÖÖR!!!!!



Suck...jag känner mig så maktlös...

2009-04-29 @ 09:29:15
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Yvonne

Jag vet: illustrerad vetenskap!! Inte en dagstidning, men väldigt intressant och lärande! Kanske..? =)

2009-05-10 @ 19:56:18
URL: http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0