Man har sina föreställningar...

...om hur man egentligen mår. Jag har varit ganska säker på att mitt blodvärde är i botten, att mitt BMI är för högt och att min kondis är åt skogen. Hahahaha... inte konstigt att jag blivit trött bara av tanken på att börja motionera. Men nu vet jag att så inte är fallet! Jag har nämligen fått genomgå en friskvårdsundersökning genom jobbet.
Jag blev inkallad av en blond tjej som skulle kolla hur rörelserna i kroppen och min kondition är. Jag gick in och fick sitta ner på en brits. Rummet luktade lite märkligt men jag gjorde mina rörelser som hon bad om. Lyfte lådor, vred på huvudet, stod på ett ben, cyklade på motionscykel. Hon var SÅ trevlig... och fräsch... och vältränad och kom med en massa bra tips till mig. Jag tyckte jag var på G, hennes energi och livsglädje smittades över på mig. Men... det luktade så konstigt där. Var det rummet? Jag sneglade ner i papperskorgen... nej, inget där. Jag tittade runt i rummet men jag hittade inget. Då plötsligt när denna supertrevliga superfräscha människa pratar med mig inser jag att jag har trampat i bajs. Min sko är alldeles kladdig ända upp på kanten av brunt sötäckligt luktande bajs. Det tog ungefär 0,001 sekunder så var jag på botten av mig själv och gurglade "MEN VUXNA MÄNNISKA GÅ OCH KLADDA BAJS ÖVERALLT PÅ DET HÄR VISET?!!" Men jag höll god min... jag hade trots allt gjort alla övningarna och var i princip färdig. Hon kryssade i ett papper som sammanfattade min hälsa och jag är GRÖN! Grön rakt igenom. Alla värden är normala och min kondition är GOD! Grön och god som en gelegroda som hoppat i en hög med bajs!

Det som förvånade mig allra mest av allt detta var att jag helt omedvetet tänkte på mig själv som "vuxna människa"... det om något måste ge poäng!

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Ann-Helen

Hihi, kan inte låta bli att storle snäckan:)

Vad bra att allt var grönt, trots att du agerade gödselspridare:)



Många kramar

2009-04-09 @ 21:21:21
URL: http://mum79.wordpress.com/
Postat av: Linda

hahaha Du skriver väldigt roligt och målande!

2009-04-10 @ 12:50:27
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0