Kill some guppies, do some dancing and cook a mean pasta sauce...

... voine, voine... livet som småbarns mamma kan vara hektiskt... men väldigt innehållsrikt! Idag gjorde vi ett storkok med köttfärssås... mmmmm himmelskt!!!!!! Samtidigt stod den lilla och sleva vatten med ett decilitermått från vask kranen- hälften kom på bänken och hälften på golvet. Skoj hade hon i alla fall! Den stora sprang runt i trosorna, dansade till Miss Li (Ba ba ba, givetvis!!!) och sjöng "jag är tingeling! tingeling är jag!!!". Mitt i allt detta upptäcker jag att en guppie i akvariet inte ser så värst pigg ut (grå och flämtade rundor på botten). Det var inte mycket att be för! Fram med håven och kokande vatten. Zwosh! Now she is sleeping with the fishes... or not...shes sleeping at the reningsverk in Halmstad (förlåt mig... jag vet att man inte får spola ner dom... men hon var så liten... ). Sanerade händerna och räddade köttfärssåsen i sista stund. Under tiden vattnet till spagettin kokade upp vred vi upp musiken och dansade alla fyra till Miss Li. UNDERBARA FAMILJ!!!!!!!!!

Puss!

Ps. Om jag verkar oberörd av att ha dödat guppien så är det fel... usch vad hemskt att sluta sina simmande dagar i kokande vatten... Så till minne av flickguppien som simmat i mitt akvarie kommer här en liten fiskdikt:

"Tack för denna tiden vår Guppie lilla... nu sover du i reningsverket så stilla!
Du var orange och så liten... du kände dig så väldigt sliten!
VI minns alla den dagen då du simmade så glatt i vår tank, nu befinner du dig i människors stank.
En och en annan reningsverkgubbe kanske svär över dig illa. Han vet ju inte att du var vår lilla (guppy)
Så tack för denna tiden vår Guppie lilla... nu sover du i reningsverket så stilla."




Kommentarer
Postat av: kristoffer

Bah hur kan du döda en guppie så vårdlöst av dig hahaha den mindes nog inte akvariet när du slängde den i toaleten bara.

2008-10-22 @ 17:51:10
Postat av: anneli

ha ha ha, vilken fantastisk dikt! Jag vet om hur tråkigt det är att koka fiskar.(var själv tvungen att koka alla fiskarna i mitt akvarie en gång) men du gjorde det mest humana - eller fiskomana kanske man ska säga :)



ps jag vill oxå dansa till miss lee!

2008-10-27 @ 20:05:13
URL: http://huvudfotingen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0