Idag lämnade jag mina båda barn...

...på dagis på riktigt... en hel dag... det känns lite omvälvande, sorgligt men samtidigt så otroligt bra! Den lilla känns verkligen trygg i sig själv, så någonstans kanske man kan tänka att man faktiskt gjort ett bra arbete med dom.

Då inskolningen gick så bra fick jag hela fem timmar för mig själv idag! Och vad gjorde jag?:

Städade? Nej!
Tvättade?? Nej, aldrig!
Handlade??? Never ever!
Skulpterade? Jamen javisst!
Äntligen fick jag tid till att skulptera klart äpplet!!!! Gubben var med och hjälpte till en massa! Riktigt roligt att samarbeta med honom. Vi kritiserar varandra ganska friskt och pressar varandra till att göra bättre.(jag upplever det som konstruktiv kritik... sitter just i skrivandets stund och funderar på om han också tycker det...får fråga honom senare.)

Här kommer resultatet av dagens arbeta:


Nu ska vi bara pensla den med epoxi och lämna den på lackering... kitschigt värre kommer det att bli!!!!!

Kram

Kommentarer
Postat av: Marie

va fint det blev!!

2008-10-28 @ 09:24:52
Postat av: Caroline

Men gumman...vart har denna tagit vägen?? Kram

2010-01-07 @ 22:47:04
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Mika

Den står i garaget och väntar på epoxi... hemskt pinsamt och tråkigt! Det är nog den saken som jag och gubben bråkat värst om det senaste halvåret... vet inte om det säger mer om vårt förhållande eller om skulpturen. Jag vet faktiskt inte hur jag ska få till den. Känner du någon som kan det där med epoxi?

Kram

2010-01-07 @ 22:53:23
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0