Mammas köttbullar.

Var och storhandlade mat på coop idag med barnen. Jag vet att många inte tycker om att ha med sig barnen till affären... men jag tycker faktiskt (med risk för att bli hel-ylle-mamma-stämplad) att det är riktigt roligt. Vi har gjort det till en lek att hitta var osten ligger eller vem som kan hitta den finaste paprikan... och när det är tomt på kunder; vem som kan glida längst på vagnen (den stora tjejen har en liten vagn...). Mina barn är ganska aktiva i shoppandet och kommer gärna med förslag på vad vi kan handla. Idag fick den stora syn på "mammas köttbullar" och började ivrigt dra i en storpack. En kvinna i närheten log lite ansträngt men glatt mot henne.
-Mamma! Mamma! Titta här är köttbullar som jag tycker så mycket om!!! Kan vi inte köpa sådana???!!!!! Kvinnan log ännu mer ansträngt. Jag svarar:
- Jo visst kan vi det! Men vi gör dom själva... 
Jag trodde damen skulle ramla baklänges. Hennes min mot mig var uppskattande, stolt, förvånad och chockad. Jag trodde nästan ett tag att hon skulle komma fram och skaka hand med mig... Vad ger vår generation för intryck till tidigare egentligen? Är vi hafsislafs-ätande-jorden-runt-resande-studenter-som-vägrar-ta-ansvar? För det var vad jag såg i hennes blick fram till hon fick reda på att jag rullar mina egna köttbullar. De som jag umgås med känns så otroligt kunniga inom alla områden i livet. Dom har karriärer, egenskötta trädgårdar, pratar minst tre språk, fem stycken hobbysar, skriver egna kokböcker samtidigt som dom vaggar barn i vagnen med foten. Det känns lite som vi aldrig får cred för att vi är så j-kla ambitiösa, vi sliter ihjäl oss med allt och ändå ser våra föräldrar oss som några som halkar rundor i tonåren (trots att vi är över 30 nu)! För att ändra på detta tänker jag utnämna min generation till "pretto-generationen". Låter kanske inte så bra... men det är det bästa jag kan komma på så här dags på kvällen...Och en gång i månaden kommer jag utnämna månadens "pretto". *Asgarv*

Känner du någon som är ett riktigt pretto? Någon som verkar göra allt och ändå ha tid över till alla "fritidsaktiviteter" i världen? Nominera gärna dom här i kommentarerna eller maila mig. Tror att det här kan bli riktigt roligt!!!!!!

Kram till alla prettos där ute (och alla er som bara inte orkar!)

Kommentarer
Postat av: damned_to_hell

Jag vet en som dömmer oss som e 80talister att vara hafsislafs-ätande-jorden-runt-resande-studenter-som-vägrar-ta-ansvar

mäniskor känns så ibland vartfall. Men å andra sidan e jag nog sån hehe. men men jag tycker du e lite över ambitiös ibland så de gämnar nog ut sig. eller ja kanske inte va rätta orden. Menar att du har så mycke för dig tecknar skulpterar tar hand om barnen lagar mat. Jag utser dig till månadens pretto... ska ringa dig nu tror jag föresten så hoppas du inte jobbar kram

2008-11-25 @ 15:29:49
Postat av: Ullie

2008-11-25 @ 15:31:05
Postat av: Ullie

Hej mika! När jag kommer hem i jul så vill jag ha en lektion av dig, bengt och caroline i bloggande! Misslyckas ju typ jämt!

Nu till nomineringen, jag nominerar Marcus, Carolines man!

Sen lägger jag en röst på dgi också...men det kanske inte är tid för det ännu!

KRAMKRAM

2008-11-25 @ 15:32:58
URL: http://elviapelvia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Öhh, pretto att äta mamma scans? Jag tycker ditt resonemang går runt i cirklar Mika!

2008-11-25 @ 20:30:30
Postat av: Mika

Ullie: Markus är en bra pretto!!! Jag är ingen pretto... mitt hus är en riktig mess! Pluss att min karriär är nere i botten på alla bottnars hav...

Anonym: Jag var trött när jag skrev inlägget (som alltid... ;) ) För att förtydliga: Mammas hemmarullade köttbullar= pretto! Mamma scans köttbullar= inte så pretto... lite mer casual och avslappnat bara...

2008-11-25 @ 21:25:11
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0