Glögg, pepparkakshus och sminkparty...

Julen närmar sig med stormsteg så vi kände att det var dags för årets pepparkakshus! Jag ÄLSKAR paketet med dom färdiga väggarna!!! Det roliga är ju att dekorera huset (det vet väl alla!!!!). Jag ville köra ihop det med superklister men gubben stoppade mig och smälte socker i julens anda (Visst det går också bra... men till 99,7% chans bränner man sig innan huset är ihopsatt... och det gjorde han... denna gången oxå... ).
Jag satte på vår enda julskiva "absolute x-mas", värmde saftglögg i micron, tog fram pepparkakorna, hojtade; NU ÄR DET JUL IGEN UNGAR!!!!! och bjöd på godsakerna. Den stora tjejen snappade frasen och hojtade "NU ÄR DET JUL IGEN!" varenda gång hon ville ha en till pepparkaka.
Sedan rörde vi kristyr och började dekorera! O halle dag va fint det blev!!!! Den lilla åt mest... så jag var väldigt försiktig när jag lyfte henne sedan... glögg, pepparkakor, kristyr och nonstops... det kan sluta i oavsiktlig uppkastning på närmsta bästa om man trycker på magen...
Lite plastdjur, en tomte, en påse bomull och en ljusslinga senare blev resultatet följande:

Finaste julfönstret någonsin!!!!!

Efter det traditionsenliga julbaket bar det iväg på Mary Kay "sminkparty" hos E... Oj! Jag har inte skrattat så mycket på länge! Det var hur lyxigt som helst att bara ägna sig åt sig själv och sin spegelbild. Att man får göra det tillsammans med andra övertrötta och skrattglada bruttor gjorde inte saken sämre. Produkterna var toppen så jag handlade lite över budget och det är jag värd!

Nu ska jag krypa till kojs med senaste utgåvan av ELLE interiör... myyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyysssssssssss...

Smock bock!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Wow vad fint det blev...de är så duktiga de små liven. Tack för igår, supertrevligt!

Kram kram

2008-12-05 @ 18:43:46
URL: http://linasegna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0