Jag tror det är premiär för "Sex and the city 2" i dagarna.

Okej mitt jobb är rätt så ok. Bra tider, ganska så självständigt, varierande och man får träffa många människor. Därimot är det inte världens mest glammiga arbete...speciellt inte vår uniform. Oftast känner man sig som en säck potatis och man är ALLTID smutsig för man arbetar mycket med sotiga pallar och dammiga lådor.
...så ni kan tänka er hur man känner sig när ett helt gäng inbitna "Sex and the city-premiär-brudar" kliver in på sina superhöga klackar och glamourösa klänningar... det var inte bara jag som kände det. Jag tror hela personalen och övrig kundkrets hajjade till...

... jag nådde dock ett nytt bottenrekord när min kollega böjer sig fram och torkar av kinden på mig med ett lågt:
-Jag tror du har kaksmulor som sitter fast på kinden...

Living la dolce vita! Eller?


Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Erika

I know the feeling... men vi kommer inte att ha ont i fötterna på kvällen av 12 centimetrarana;) Vi kommer inte att få huvudvärk för att vi bar en halsterneck kläning;) Och våra män älskar oss för den vi är och inte någon uppsminkad planch brud;) Visst fint att titta på ibland, men vilket jobb att leva med en person som tar två timmar på sig för att airbrushar bort alla fel dom har;) Ta en närmare titt nästa gång så hittar du säkert ett och annat som ser konstigt ut;) Ha en underbar dag!

Kramar Erika ( plastsyrran)

2010-05-30 @ 08:08:17
URL: http://www.e-designat.blogspot.com
Postat av: Mika

Så där är du Erika! Jag har letat efter din blogg men inte hittat den...

Hahahaha... nej... visst var dom inte perfekta... men jäklar vad läckra dom var när dom nästan som giraffer stegade in... och själv har jag tänkt spöka ut mig likadant nästa vecka när jag ska gå på bio och se filmen!

Kram på dig! Ska genast grotta in mig i din blogg och dina scrappade alster!!!

2010-05-30 @ 20:20:16
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Karin

Känner mig lite ringrostig när det gäller akvarell men TACK, kul att du gillar möblerna!

2010-06-02 @ 09:57:45
URL: http://karinspenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0