Väder och vind!

Finns det något vi pratar mer om med främlingar än vädret??? Jag tror inte det. Inte där jag jobbar i alla fall... jag tror till och med att vi pratar MER väder än vad vi pratar vin och drycker.
Så vad har vi egentligen att säga om vädret? Absolut ingenting vettigt i alla fall! Många verkar tro att det är någon som jävlas med dom medans andra ALDRIG är nöjda.
Dom flesta vill att solen ska titta fram... och när den väl gör det så bäftar dom " Usch... vad klibbigt det är!".
Det finns egentligen bara i ett scenario när alla verkar glada och lyckliga över vädret och det är när det varit 37 grader varmt och kvavt i en vecka och så bryter ett svalkande åskväder ut.
En lättnad sprider sig över befolkningen och man andas ut.
Men ändå är det ingen som önskar sig åskväder...

En sak vet jag om vädret som ingen annan riktigt verkar förstå och det är att det blir ingen riktig, traditionell, genuin midsommarafton utan regn.

Så det så.

Glad midsommar
önskar
Mika.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0