S*E*M*E*S*T*E*R

Jag har semester!

Ljuvlig mening det där:
"JAG HAR SEMESTER!"
Sa den ungefär 763 gånger i fredags efter vi stängt butiken till alla stackars sommararbetare som pluggar hårt under hösten och våren och sedan får arbeta ännu hårdare under sommar och jul.
Men å andra sidan så ska dom ju göra något vettigt med sina liv som inkluderar att tjäna pengar... så dom kan gott ha det!

Jag inledde min semester med att hälla upp ett glas med rose... detta glaset höll jag i handen när jag två minuter senare somnade med ett leende i soffan. Måste förtydliga här att jag inte hann dricka något vin innan jag somnade. Annars kan ni kanske få för er att jag svepte det och däckade. Och det vill jag inte... nej jag somnade av ren och skär utmattning. Precis som det ska vara.

För är det inte så... att sista dagen innan semestern ska börja så är det nästan olidligt att gå till jobbet. Och när man väl är där så seeeeeeegar sig minuterna fram... precis som det ska vara! Allt går emot en och man har aldrig fått dummare frågor eller dummare svar... precis som det ska vara. Så när man väl inser att det är dags att gå hem... då är det såååååå ljuvligt! Precis som det ska vara.

Semesterkramar
Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0