Reunion.

Var ute och tog ett glas vin med några tjejer från jobbet. Vi kom in på ämnet filmer och tv-serier och som en blixt från klar himmel nämndes serien "Mitt så kallade liv." ("My so called life")
Jag kan inte riktigt förklara vad denna serien gjorde med mig. Den tog upp ämnen som alla tycktes beröra mig in i det innersta. Det var den serien som tycktes handla om mig och allt jag gjorde. Det var serien som fick mig att skriva en roman (en riktigt cheesy historia... men lång som en följetong...)
Jag hade alldeles glömt bort denna serie fram tills härom kvällen. Så jag gjorde det oundvikbara. Jag beställde boxen.
Igår var det premiär. Gud vad nervös jag var. Skulle det visa sig att den var så bra som jag mindes eller skulle det bara vara en evig vältran i tonårsfinnar och obesvarad kärlek.

Denna scenen minns jag som igår:


... ljuva 90tals förälskelse... inga sms...inga e-mail...

Jag tittade och visst... jag kände igen mig... och blev lite förvånad... för vad jag DÅ tyckte var ganska normalt och respekfullt beteende är inget jag skulle rekomendera idag....vilket leder mig till nästa steg... för jag relaterar inte till 15 åriga Angela längre... hahaha... HEMSKA tanke! Jag ser mig själv i hennes mamma... hennes en gång så störiga, regelsättande, nervösa, påle-uppe-i-arslet mamma känns som den mest sympatiska och klokaste karaktären i hela serien. Vart är jag på väg egentligen?

Slutsats:

Är du tonåring eller har du en tonåring i familjen? Se till att se den... annars missar du visdomar som:

"When someone comments on your parents...there is like really nothing to say... its like a stun-gun to your brain..."

 

Nostalgiska kramar

Mika


Kommentarer
Postat av: Nilla

Ah, men vilken söt scen!

Serien har jag inte sett, jag hade småbarn på 90-talet, fanns inte tid för TV-serier. Men jag kanske ska kolla in den nu då! =)

2010-07-15 @ 19:41:13
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Nilla

Nu har jag kollat in det andra klippet och den verkar ju bra den här serien! Jag får lust att se den med min femtonåring (som snart är sexton). Frågan är om hon går med på det...

2010-07-15 @ 19:51:45
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Caroline

Varför missade jag den här serien?? Den hade nog passat mig alldeles underbart då jag var 15...=) Tyvärr spenderade jag all min ungdom i en gymnastikhall...usch känns lite trist nu faktiskt! Men det var ju ganska kul det med...

2010-07-15 @ 20:52:44
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Mika

Caroline: Du kan låna den av mig när jag är färdig med den! Aldrig för sent att ta igen lite ungdom.

Nilla: GÖR DET! Jag tror det finns hur mycket som helst att hämta här!!! Är inte du lärare i engelska också??? Hade funkat hur bra som helst att diskutera (efter man tittat utan text ;-)) Jag gick den "lagliga" vägen och köpte den (för jag ville verkligen ha lådorna...) men jag vet att den finns att hämta "gratis" också!



2010-07-15 @ 21:33:12
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0