Bortrationaliserad.

Idag skulle jag varit med i tidningen. När jag öppnade den var jag inte där. Det var inte så att själva artikeln jag skulle varit med i var borta... nej... bara jag.
Kände mig lite osynlig...
Jobbade en timme... och insåg att "alla" fått kaffe utom jag...
Kände mig ännu mer osynlig.
Ju längre tiden gick desto mer genomskinlig och låg blev jag där jag gick bland alla kunder i butiken och i takt som jag blev mer och mer transparent så stegrade sig min förkylning.

Jag ville bara hem.

Så kom det en liten farbror gående i butiken.

-Hej! Sa jag och log.
-Hej! Sa han. Jag väntade lite innan jag frågade:
-...vill du ha hjälp?
Då log han mot mig och sa:
-Neeej... jag står kvar för jag fick ett sånt underbart leende av dig! Jag måste stanna upp och njuta av det... Det är sånt man uppskattar när man är gammal och ensam.
Då! Just då! Kände jag mig så levande och synlig. Skit i tidningar och kaffe... det betyder ingenting!
Vi småpratade lite till om ditten och datten.

Jag hoppas att han kände sig mindre osynlig när han gick ut ur butiken... det gjorde i alla fall jag.

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Karin

Åh fy vilken fin historia! Nästan en tår här.

2010-08-30 @ 21:53:14
URL: http://karinspenna.blogg.se/
Postat av: Matilda

åh vilket härligt inlägg! satt här och log när jag läst färdigt! vilken fin liten gubbe, och tänk vad ett leende kan betyda för någon! du som tyckte att DU var osynlig, hjälpte någon annan med att bara le. härligt! :-)



sv: tack för fina ord!

kram!!

2010-08-30 @ 21:55:41
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Karin

Tack för din kommentar föresten. Nej jag väljer verkligen bilder med omsorg. Dina sista peppord i kommentaren kommer jag skriva upp på en lapp och sätta den lappen så jag ser den. För de var så fruktansvärt bra. Tack!!!

Helt otroligt att det finns människor som du som lyckas sprida så mycket energi till andra. Jag förstår farbrorn som tackade för leendet ;)

2010-08-30 @ 22:00:23
URL: http://karinspenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0