Barnfri!

Barnen har sovit över hos sin farmor i natt. Det har varit ganska intensivt sommarlov tidigare för oss så när dom lämnade nästet blev jag klar över det här:

1. Det blir VÄLDIGT tyst i det här huset när det inte finns några barn i det.
2. Det går VÄLDIGT fort för mig att förvandlas från väldigt ansvarsfull mamma till den jag var innan jag fick barn.

Det första jag gjorde var att köpa godis och en heminredningstidning. Jag satte på hög musik och låg i solstolen och bara diggade... och läste... och åt godis... Sedan tittade jag på molnen. Jättelänge. (Moln är underskattade! Snacka om att vara i nuet när man tittar på dom.) Sedan såg jag en humla och började jaga den med kameran.
Sedan var det helt plötsligt kväll. Sen kväll till och med.
Då ringde telefonen. I stället för att ha dator, tv och annat surr runt mig så satt jag i ett nästan mörkt bo och pratade i timmar. När jag lagt på kände jag mig utvilad, ventilerad och som en tonåring.

Summa sumarum: Jag SÅG, jag GJORDE och jag KÖPTE... men det kändes bra mycket vettigare än det tidigare gjort!

Lev väl!
Mika

Kommentarer
Postat av: Caroline

Ohhh vad härligt det lät.....jag fick 30 minuter ensam tid hemma en dag...jag njöt då =) Kram

2010-08-04 @ 11:43:15
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Cissi

Jippie, visst är det underbart?! Jag har planerat lite egentid för mig och maken på lördag, fixat barnvakt så vi ska iväg och åka Göteborgshjulet sen ut i Göteborgs skärgård på räkkryssning. Sen hem till ett tomt hus och få sovmorgon på söndag - sista dagen på semestern för min mans del. Jag började jobba redan förra veckan...

2010-08-05 @ 06:37:30
URL: http://famwinge.blogspot.com
Postat av: Mika

Helt härligt underbart! Egentid verkar vara en lyx i alla småbarnsföräldrars liv!

2010-08-05 @ 16:30:53
URL: http://mikasatelje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0