...rapportering från ateljen...

Status:
Skrivbordet är i en salig röra. Pennor, färg, kaffekoppar, papperstussar, penslar och pennor överallt. Min kropp gnisslar när jag rör på mig då jag spenderar i princip all tid vid skrivbordet. Jag är blek, törstig, kissnödig och dödstrött. Min "tänkta" deadline är på fredag och jag har i princip arbete för två veckor till kvar.
Men... jag ler. Ler stort och brett och jag skrattar! Skrattar högt och hjärtligt åt saker som är roliga.

Jag mår så bra! Tänk om alla fick göra det dom brinner för.

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Nilla

Åh, jag gråter nästan!

Det är klart du ska teckna och måla. Det är ju du. Att du blir lycklig av det är bevis nog, om man sen toppar med dina alster så inser vem som helst att det är detta du ska göra.

2010-04-21 @ 06:53:47
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Mika

Söta du! <3 Gråt inte...då börjar jag med ;).

...och DU fröken Nilla! Jag längtar efter att slå upp första sidan i din nyutgivna roman! Lääääängtar!

2010-04-21 @ 08:20:13
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jättekul att du gillar bilden :D Det var verkligen en utmaning eftersom att jag verkligen aaavskyr fåglar mest av allt i hela världen :)



Och mintgrön... åh gud xD det är spännande att testa måla färger som man verkligen inte har nån aning om hur dom egentligen ser ut! ska kolla upp det där :)



Har kitat igenom din blogg nu dessutom ^-^ helt underbar! älskar det du gör :) kommer absolut följa dej framöver :)

2010-04-22 @ 21:52:49
URL: http://komigensofie.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Å vad spännande och härligt! Ser jättefint ut det man skymtar på bilden! Vill se mer!

2010-04-22 @ 22:21:41
Postat av: Mika

Sofie: Välkommen!!! Jag är stormförtjust i bilden...och du har sållat dig till mina favoritbloggar...

Magdalena: Det kommer, det kommer...

2010-04-23 @ 00:05:31
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Karin

Tack vad kul att du gillar dem!

Jag har besökt Getterön (ligger strax norr om Varberg, så att vi menar samma ställe) några gånger. När vi var mindre åkte vi dit hela familjen och tittade fåglar. Det är såå fint där!

Jag får återkomma om typsnittet eftersom jag har photoshop på en annan dator.



Föresten jag gillar verkligen bilden ovan! så inspirerande med alla illustrationer och målningar framme Nu måste jag börja följa dig så att jag inte missar nästa stora utlovade inlägg ;)

Kram Karin

2010-04-28 @ 20:19:23
URL: http://karinspenna.blogg.se/
Postat av: Matilda Barnboksillustratör

vad är det för deadline du satt upp?!

inte arbeta sönder dig hörrudu, då blir teckningarna inte bra, allt måste få ta sin tid! inte stressa och pressa! :-) mitt tips!



sv: tack så jättemycket!!

förstår inte riktigt hur du menar, vaddå scannar? när jag ska göra vad? när mina teckningar ska in till förlagen för att tryckas? då skickar jag antingen kopior per post, eller så scannar jag dem själv och mailar.

du, du skrev såhär: "Eller skickar du orginalen???" det är FÖRBJUDET. kom ihåg, skicka ALDRIG ALDRIG ALDRIG någonsin ALDRIG iväg dina original. ALDRIG. de får du nämligen aldrig tillbaka!

2010-04-30 @ 14:39:28
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0