Jag funderar på...

...att ta till städhjälp... jag vet att det är syndigt...*hahahaha*... men det skulle passa mig SÅ bra! I alla fall nu i sommar när vi jobbar som mest i det här hushållet.
Jag hör en massa röster i mitt huvud när jag funderar på städhjälp. Dom negativa säger:
1. Guuuud! Vad lat du är!!!!!!
2. Vem tror du att du är?!! Kan inte du ta hand om din egen skit? Ska du verkligen ha någon som jobbar för dig?
3. Ska du verkligen ha någon som går och snokar/rotar bland dina saker?
4. Har du inte bättre saker att lägga dina pengar på?
Men dom som är "för" städhjälp säger:
1. Tänk! Du slipper jobba hela tiden. Du kan ta tid till barnen istället!!!!
2. Du gör en annan människa glad... någon som vill arbeta och tjäna pengar kan göra det ännu lite mer!
3. Du har inget av intresse att rota bland... hm... nej... inte ens om du tänker riktigt länge kommer du på något...
4. Vad kan vara bättre att lägga pengarna på än barnen och slippa stressen över att aldrig ha tid för städning.

Tänk vad gött att komma hem till ett nystädat hus.... *ryyyyyyyyyyys!!!!!* Jag får fundera lite till tror jag... det enda jag inte riktigt löst eller kollat på är vad det skulle kosta...och om det är någonstans det skulle fallera så är det väl där...

Kram
Mika


Kommentarer
Postat av: Blue

Yeah right!



Då får dom ta med sig egendammsugare och låna ut bilen till oss under tiden dom städer!

2009-05-18 @ 22:48:19
URL: http://deetre.blog.se
Postat av: MissC

Är man vuxen är fördelen att man kan göra som man vill ;)) Har man lite tid över, varför städa om man har råd att ge ngn annan arbetstillfälle..?!! Då kan man lägga den tiden på något roligare som barnen :))



Gör vad som passar dig/er.

2009-05-19 @ 10:42:22
URL: http://misscsus.blogspot.com
Postat av: Linda

Åh, skulle inte tveka att skaffa städhjälp! Om jag bara hade råd. Det verkar lite dyrt. Fast jag vet ju inte vad det kostar... Tänk vad skönt att kunna lägga all den tiden på något skojigare, och nyttigare istället!

2009-05-19 @ 19:29:15
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Åh, städhjälp är verkligen ett underbart ord! Men samtidigt låter det som ett ord som kostar lite mycket, jag hade absolut anlitat om priset varit rimligt!



Kram

2009-05-20 @ 21:29:56
URL: http://charlie.dnsalias.com/mrssouthstar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0