Vad är det som gör...

...vissa människor så speciella? Jag träffar hur många hundra människor som helst varje dag på jobbet och det fascinerar mig att det bara är ett fåtal som "fastnar" på min näthinna. Dom övriga blir som ett brus, som jag givetvis tar hand om och servar men dom passerar mer eller mindre obemärkt förbi.
Dessa människor som gör ett intryck på mig, undrar om dom gör ett intryck på den stora massan... eller det är jag som finner dom "speciella" på ett eller annat vis. Ser dom mig som någon som gör avtryck eller är jag kanske brus för dom?
Vad är det som gör det? Jag har funderat på om det kan vara utseendet eller om det kan vara det dom säger och gör... eller kanske att dom kommer åter ofta. Men nej, det enda jag kan komma på är att dom håller en slags speciell energi. Det finns något i blicken på dom. Det betyder inte att dom är fulla med energi utan bara en slags energi.
Är det någon slags själslig förbindelse eller vad kan det vara? Kan brusiga människor vara energi för varandra???

Är jag totalt flummig nu eller förstår NÅGON där ute vad jag menar?

Brus-intryck-kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ja, jag! Ibland kan en blick man möter kännas som om man vore vänner sen alltid. Man kan genom att småprata i kassakön känna lust att dela hela sin livshistoria med denna vissa människa. Ibland känns det som om man helt enkelt hör ihop redan från början. Och ja, jag tror också att detta är någon slags energi dessa personer har. Antingen är det den energin man just saknar själv som kommer så bra till pass eller också är det bara så att vissa människor passar ihop, alltså deras energier gillar varandra. Sedan finns det vissa personer som är mer charmiga har mer aura och smittande glädje än andra. Jag har två exempel på sådana kompisar, vad de än gör och säger så älskar alla dem! Härligt!!!! Och de klarar sig mirakulöst alltid i vilken situation de än befinner sig i. Jag gissar att deras energi attraherar många helt enkelt!

Sen märker jag själv att ju mer positiv och spontan jag är desto fler människor verkar klicka med mig. Så de dagar man känner sig grå, liten, osynlig och ointressant får man helt enkelt försöka peppa sig själv och pumpa sig full med positivitet. En extra koll i hallspegeln, men visst är du snygg!!!!!!

KRAMKRAMKRAM och sköt om er alla.

/U

2009-04-21 @ 09:21:44
URL: http://elviapelvia.blogg.se/
Postat av: Caroline

Ja underbara kloka vänner...jag kan inte mer än att hålla med. Tror absolut att man "hör" ihop med vissa människor även om man inte känner varandra. Man kan liksom inte sluta prata med vissa och andra kanske man söker sig bort ifrån därför att kemin absolut inte stämmer överens. Visst är det härligt att det kan vara på det viset...och jag tror absolut att de som är brus för vissa är stark energi för andra. Vi brusar på olika saker...=) kram

2009-04-21 @ 19:41:00
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Jag har mött några sådana personer i mitt liv, dom får mitt att känna mig hemma direkt. Som om vi hade varit vänner för alltid och näst intill läsa varandras tankar. Nu är jag väldigt medial och tror på själsfränder, så det är lika underbart varje gång det händer!

Många kramar till en likasinnad (som jag för övrigt känner en väldigt positiv energi inför.)

2009-04-22 @ 21:17:54
URL: http://mum79.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0