Pappersexercis...

Efter ett kaotiskt möte med min skattedeklaration igår bestämde jag mig för följande:

1. Jag måste börja sortera mina papper.
2. Jag ska införskaffa mig en låda och lägga alla gamla papper.
3. Jag ska införskaffa mig en pärm och sortera in mina nya papper.

...handlingskraftig som man är gjorde jag följande:

1. Lyfte ur alla gamla papper ur "Ångestlådan" (Den kallas så för att den aldrig öppnats mer än ett par millimeter... precis så stor så att man kan skicka ner ännu ett papper i högen...)
2. Lade alla gamla papper i en hög under skrivbordet i väntan på att sorteras.
3. Bestämde mig för att döpa högen till ångesthögen.
4. Lade ner alla nya papper i ångestlådan.

Kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Caroline

Älskade vän, vad är det för gamla papper...jag gissar att du är som jag som bara sparar och sparar. Jag har gamla räkningar kvar sedan -95, jag vet helt galet. Men är man kräfta så är man =) Men jag har börjat ta tag i det jag också, min stora fråga är, vad kan jag kasta? Tänk om jag en gång behöver det...oihhhh....hjälp! Nej skämt å sido jag är nog bara lat som inte tagit tag i det tidgare. Lycka till med din ångesthög, jag tror ångesten blir mindre om man kastar. Vi kan ju prova tilsammans ;) Kram

2010-05-05 @ 00:22:30
URL: http://linasegna.blogg.se/
Postat av: Nilla

Haha, verkar mer som rundgång i ångesten än någon lösning, men vad vet jag?

Som dessutom har två egna ångesthögar av samma typ.

2010-05-05 @ 08:22:07
URL: http://nillalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0