Jag jobbar på...

...känner mig som en... arbetsmyra... för aldrig har väl arbetsuppgifterna blivit så intensiva som dessa tre veckor av semester. Snart är dom över... och jag kan inte bestämma mig om jag känner mig alldeles dränerad eller utvilad. Mina planer på  att "bara" få iväg boken har dubblats... ja till och med femdubblats... då jag mitt i allt arbete en natt fick för mig att bygga en portfolio-sida.

Jag kan inte låta bli att fundera på hur det skulle kännas att få arbeta dagtid med det som driver mig... Arbeta med det som sysselsätter min själ och mitt huvud. Jag kan inte säga "att arbeta med det jag älskar..." för arbetet som "bildskapare" har en otrolig press över sin utövare på att hela tiden "göra bättre", "gör om", "gör nytt"!!!!!!! Men det är vad jag brinner för.

Vad jag bluddrar... jag tar det en gång till:

Jag kan inte låta bli att undra hur det skulle kännas att få arbeta dagtid med det som driver mig... så att jag någon gång kan få utforska en hobby på min fritid...

Undrar vad det skulle vara? Min hobby alltså...

Kram och god natt!
Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0