NU VET JAG!

...jag har inga direkta hobbys... man kan ibland tro att jag målar och tecknar som hobby... men nej. Det är blodigt allvar när jag håller en penna eller pensel. Sålunda är det inte heller någon avkoppling och därför kan jag inte kalla det för hobby.

Jag har provat lite olika hobbys. Jag har vikt tranor (undrade mest varför? hela tiden!), lagat mat (tråk!!!), virkat amiguramis (ont i fingrarna!), scrappat (det är inte så roligt att använda andras motiv och mönster till allt... jag vill ha mitt eget.) och många, många fler!

Men nu vet jag... vad jag saknar i mitt liv. Har inte gjort det på länge och jag är ganska värdelös på det... men jag vill skulptera i lera... oooooh... vad jag saknar det. Några av dom mest minnesvärda dagarna i mitt liv har varit i samband med att jag tillverkad lerkärl och bränt raku... eller dom gångerna jag provat på stenåldersbränningar... När man luktade rök, tjära och halm och var solbränd på näsan... mmmmmm.... det ska bli min hobby! När jag sysslar med det jag är ämnad att syssla med på dagtid och har helger och kvällar till hobby då ska jag svira om till keramiker-stassen!

Underbar rakuskål!
bilden lånad från http://www.krukpia.se/raku.htm
Bilden är lånad på http://www.krukpia.se/raku.htm

Kram
Mika

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0