Mindfulness.

Mindfulness handlar om sinnesnärvaro. Genom att vara medvetet närvarande i nuet kan man bli friare att välja hur man vill agera på det som händer i tankar, känslor och kropp i varje ögonblick. Vid mindfulnessmeditation utvecklar man färdigheter i just detta. Meditationsformen har har sitt ursprung i zenbuddismen för över 2000 år sedan men har på kort tid också blivit ett viktigt inslag i hälso- och sjukvård.
(Hämtat från mindfulness.se...här går det även att KÖPA, SE och GÖRA... ;) (vilket jag INTE ska göra!))

Idag lever jag i total mindfulness... ja... eller jag försöker i alla fall. Just nu försöker jag koncentrera mig på hur tangenterna känns mot mina fingrar....inte lätt att göra det samtidigt som man försöker göra sig förstådd.

Lev väl!
Mika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0