Renoverar...

Jag är i full gång och renoverar... eller kanske skulle man kalla det pynta... jag vet inte riktigt hur man kvalificerar sig till att renovera.
Vi tar det en gång till:
Jag är i full gång och pyntar min atelje. Jag vill att det ska bli en plats som jag längtar till och där jag finner min inspiration. Jag har bilden klar för mig i huvudet och en sak vill jag ha extra mycket; jag tänkte mig att jag skulle ha en alldeles egen musa som hänger över mitt huvud och jag har sett den perfekta redan.

Hon är bara så underbar! Klicka på bilden så får ni upp vart man kan (om man inte fegar dvs...) beställa den!

Jag fegade lite... jag vet att jag vill ha den... men jag vill ha den nu! och jag vill helst köpa den själv på butik.

Då kom gubben och sa:

"Fram med leran och gör en sån själv!"

Underbara, oslagbara gubbe! Jag lydde hans råd och började skulptera huvud, armar och ben. In med dom i ugnen... sticka en klänning och så voila!... eller nej... men herregud! Vad var det för skapelse som nu var framför mig? Musa? Nej! Smeagol? Japp! I en alldeles för stor hemmastickad tratt. *Suck* Jag höll på hela dagen med det här! HELA DAGEN! Jag är inte glad... INTE ALLS GLAD! Jag som skulle arbetat på min portfolio... *grymt*

Nåväl! Efter den fadäsen så lärde jag mig att det är bättre att låta någon annan tillverka musor och så kan man själv göra något som man är bra på. Imorgon ska jag testa om jag är bra på äta choklad. Jag är inte riktigt säker än...men jag lovar att jag ska hålla er underrättade!

Kram

Mika

PS. Tomten! Om du läser det här så vet du vad jag önskar mig i år... jag har varit ganska snäll så  jag hoppas... DS.

PS2. När jag ändå har dig på tråden tomten... finns det någon möjlighet att leverera om ett par dagar??? Så slipper du tänka på mig på själva julafton...Ds2.


Kommentarer
Postat av: nilla

Slår vad om att din homemade musa blev jättefin!

2009-09-04 @ 08:28:09
URL: http://nillalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0