Något bra och något dåligt.

...jag har alldeles glömt bort!!!!! När vi var i Vimmerby gjorde jag och C ett litet besök på deras systembolag... och OJ vad glad jag blev där inne! Kassörskan frågade mig om leg! Ett leende bredare än avståndet på mina öron exploderade i mitt ansikte och jag kunde inte låta bli att skratta och precis som alla lite "för gamla" jag tagit leg på så utbrast jag:
-MEN OJ VAD ROLIGT!!!
...och lika ansträngt leende som jag brukar få när någon "lite för gammal" får visa leg fick kassörskan när hon sa:
-Jaha... ja det är roligt att få glädja.
-JAMEN DU FÖRSTÅR INTE!!! JAG FÅR ALDRIG VISA LEG! Säger jag alldeles för högljutt och glatt för att kvalificera som normal intelligent kund. Så jag fick fortsätta med att förklara att "... jag jobbar också på systembolaget..." och precis som jag reagerar på utsocknes kollegor så såg jag hur även denna kassörska liksom blev av med "kassabiträdejargongen".
Och vad vill jag ha sagt med det här då?? Ingenting! Bara att jag ser såååå in i norden ung ut att jag måste dela med mig det till allt och alla! Hihihihihihihi........*tonårsfnitter*

...okej... nu till det dåliga! Jag är SÅ SJUKT TRÖTT på allt vad löpsedlar heter! Det är så vansinnigt att så kallade dagstidningar får skrämma människor från vettet med sin skrämselpropaganda! Jag är en av de mest godtrogna när det kommer till löpsedlar! Även om jag vet att dom till 99% är förvanskade för att sälja lösnummer så tror jag på dom, blint! Så nu i influensa tider blir jag alldeles nojjig och sitter som på is... till ikväll då jag gick in på sjukvårdsupplysningens sida och läste om den "nya influensan".
Äntligen ett vettigt ställe att få svar på! Så nu är jag mycket lugnare! Gå inte där du med och läs...

Kom precis på en sak... den största riskgruppen för att bli allvarligt sjuk är mellan tjugo och trettio år... ska jag då räkna mig till dom när jag ser så ung ut *ännu mera tonårsfnitter*?

Ung och fräsch kram
Mika

Kommentarer
Postat av: Linda

Visst är det härligt med lite uppmuntrande flashande av legget på bolaget! Var i och för sig längesedan det hände mig. Men jag kommer ihåg den ljuva känslan... S

2009-09-02 @ 20:25:50
URL: http://lindasverkstad.blogg.se/
Postat av: Mika

Ja visst är det en speciell känsla... jag kan inte förstå dom som tar illa upp!



2009-09-02 @ 21:40:13
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: nilla

Men om du får visa leg ser du väl ut att vara YNGRE än 20? Alltså ligger du inte i riskzonen...förnumstig medelålderstant förklarar

2009-09-03 @ 10:50:28
URL: http://nillalivet.blogspot.com
Postat av: Mika

Nilla: Nej men herre guuud! Det har jag inte tänkte på! Men vem vill se ut som en sjutton åring???? Kanske dags att kasa ner den där push-up bh:n några nivåer...

2009-09-03 @ 11:04:26
URL: http://mikasatelje.blogg.se/
Postat av: Ann-Helen

Haha,du är för härlig!!! Jag blir med glad när jag får visa leg,men sen undrar jag om jag kanske ser FÖR ung ut? ;)



Många kramar

2009-09-07 @ 19:41:37
URL: http://charlie.dnsalias.com/mrssouthstar/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0