Sovmorgon eller "för h****te!!! Fatta att det inte är morgon ännu!!!"?

Det är något visst med att ställa tillbaka klockan en timme. Det är så gött att få gå utsövd till jobbet den där första måndagsmorgonen... eller är det det?
För inte kan man med alla förklaringar och pedagogiska övningar i världen få barnen att inse att det som var igår inte gäller idag.
Imorse när klockan ringde sex, noll, noll som vanligt en vardagsmorgon satt jag redan, något ilsket, upp och försökte förklara att det fortfarande var natt för två små mycket pigga barn. Mina ögon var som knappnålar och jag ville bara dra täcket om mig för att sova vidare. 
Nu kunde man ju tänkt sig att jag valt att gå och lägga mig en timme tidigare i söndags... men nej... då var jag ju pigg...
Nu ser jag att klockan är lite för  mycket igen... idag tänker jag inte göra om samma misstag igen! Kudden here I come!!!!!

Hur var din morgon???

Kram
Mika



Kommentarer
Postat av: Nillas liv på pinnen

Gulligt låter det såhär på avstånd! =)

Själv tycker jag att det är skönt att det plötsligt är ljusare på mornarna när jag vaknar. Å andra sidan känner jag mig nästan deprimerad över att det är mörkt redan kl.17...

2009-10-27 @ 07:30:05
URL: http://nillalivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0